بیماری هایی که در کمین دیابتی هاست

تهران (پانا) - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی عروقی، کلیوی و حتی سکته مغزی در کمین بیماران مبتلا به دیابت است، گفت: درمان دیابت باید به صورت جامع انجام شود و استفاده از کلینیکهای دیابت در رسیدن به این هدف موثر است.

کد مطلب: ۹۶۸۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بیماری هایی که در کمین دیابتی هاست

دکتر فرشاد شریفی در روز جهانی دیابت اظهار داشت: دیابت بیماری است که عوارض مختلفی را می‌تواند برای فرد به همراه داشته باشد لذا این بیماری را یک نوع بیماری منفرد نمی‌دانیم و از آنجایی که مجموعه‌ای از بیماری‌ها را سبب می‌شود درمان آن نیز باید به صورت جامع انجام گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر افراد زیادی در کشور در معرض این بیماری هستند. بر همین اساس ضروری است تا هر چه زودتر شناسایی این افراد انجام گیرد.چراکه می‌توان در مبتلا نشدن آنها و یا دیر مبتلا شدن جهت پیشگیری از کاهش مشکلات برایشان اقداماتی انجام داد.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تقریباً حدود دوازده و نیم تا ۱۳ درصد افراد بزرگسال در پایتخت مبتلا به دیابت هستند، گفت: ۱۱ و نیم درصد این افراد دیابت نوع دو دارند که اصلاح سبک زندگی در کمک به این بیماران بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند در کنترل بیماریشان بسیار موثر واقع شود.

دکتر شریفی با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که در دنیا و منطقه خاورمیانه بالاترین شیوع دیابت را به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از ۳۰ درصد افراد در جامعه مبتلا به دیابت یا پرودیابت هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار