موفقیت دانش‌آموزان فارس در جشنواره ملی ایده بازار و ساخت پروژه

شیراز (پانا) – معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس از موفقیت دانش‌آموزان فارس در جشنواره ملی ایده بازار و ساخت پروژه خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۸۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت دانش‌آموزان فارس در جشنواره ملی ایده بازار و ساخت پروژه

فرهاد اسماعیلی، در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اینکه جشنواره ملی ایده‌بازار و ساخت پروژه برای نخستین بار در کشور برگزار شده است، گفت: این جشنواره با هدف تقویت خوداتکایی و خودباوری ملی در بین دانش‌آموزان، توسط دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه ای وزارت آموزش و پرورش در کل کشور برگزار شده است و می تواند با جلب حمایت و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط منجر به اشتغال، کارآفرینی و تولید علم شود.

او ادامه داد 46 طرح از کل کشور به مرحله کشوری این جشنواره راه‌یافتند که از این تعداد 7 طرح مربوط به دانش‌آموزان استان فارس بود که 4 طرح از دانش‌آموزان فارس موفق به کسب مقام نخست جشنواره شد.

او تاکید کرد: 4 طرح موفق به کسب رتبه 1 کشوری شدند که شامل 3 رتبه 1 کشوری هنرجویی در رشته صنایع شیمیایی و 1 رتبه یک کشوری هنرآموزی در رشته ماشین ابزار است.

به گفته‌ی معاون آموزش متوسطه آداره کل آموزش و پرورش فارس، جشنواره ساخت پروژه در رشته‌های صنایع شیمیایی، ماشین ابزار، الکترونیک و الکتروتکنیک و جشنواره ملی ایده بازار و طرح های خلاق و نوآورانه ظهور عملی این آموزش هاست .

اسماعیلی ابداعات و طرح های هنرآموزان و هنرجویان هنرستانی با نگرش تولیدافزارمند و مبتنی بر اصول ، را بستری برای ارائه و خلق توانمندی‌های هنرآموزان و هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای در راستای کسب شایستگی در صنعت و تجارت کشور دانست.

او افزود: خلاقیت، نوآوری و فناوری در تدوین فعالیت‌های یاددهی - یادگیری در دروس مختلف نظام جدید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس برنامه درسی ملی و با عنوان دروس شایستگی فنی و غیر فنی حکم فرماست .

جشنواره ملی ایده بازار و طرح های خلاقانه و ساخت پروژه به میزبانی استان مازندران در تاریخ 20 و 21 آبان ماه در ساری برگزار شد و منتخبین کشوری از طرف دفتر آموزش‌های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش به مراکز دانش بنیان معرفی شده‌اند تا مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند.

نفرات اول کشوری از استان فارس، محمدرضا فتحی‌پور رشته ماشین ابزار، هنرآموز هنرستان نمازی ناحیه 4 شیراز، امیر مذکوری هنرجوی رشته صنایع شیمایی از هنرستان شهید دکتر اسماعیلی ناحیه 1 شیراز، سحر بختیاری هنرجوی رشته صنایع شیمایی از هنرستان انصاری لاری ناحیه 2 شیراز و مهدی مومنی هنرجوی رشته صنایع شیمایی از هنرستان علم و صنعت ناحیه 3 شیراز، هستند.

همچنی هنرجویان قابل تقدیر در جشنواره مریم تومانی هنرجوی رشته نقشه کشی معماری از هنرستان پژوهش ناحیه 2 شیراز، محمدامین فهندژ هنرجوی رشته الکترونیک از هنرستان شهید بهشتی ناحیه 2 شیراز و سهیل فروغی نیا رشته صنایع شیمیایی ، هنرجوی هنرستان شهید دکتر اسماعیلی ناحیه 1 شیراز هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار