در همایش شورای عالی تشکل‌های اجتماعی فعال در سیستان و بلوچستان

مولوی عبدالحمید: سیستان و بلوچستان نیاز به رسیدگی دارد

تهران (پانا) - اولین همایش شورای عالی تشکل‌های اجتماعی فعال در سیستان و بلوچستان، همدلان آینده‌نگر سیستان و بلوچستان (هاسب) صبح امروز با حضور امام جمعه زاهدان و وزیر آموزش و پرورش در سالن اجتماعات وزارت کار برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۸۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مولوی عبدالحمید: سیستان و بلوچستان نیاز به رسیدگی دارد

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان در این همایش با تبریک میلاد پیامبر اکرم و قدردانی از تشکیل تجمع هاسب گفت: «مردم سیستان و بلوچستان همواره سینه را در برابر دشمنان ایران سپر کرده‌اند. به ایران اسلامی و‌ جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنم. مردم ما کشورشان را دوست دارند و تجزیه‌طلبی در هیچ مرزی از مرزهای ایران اسلامی تا جایی که من اطلاع دارم وجود ندارد و این مسأله در سیستان و بلوچستان بیشتر مشهود است و جدایی‌طلبی در ذهن هیچ‌کدام از آن‌ها نیست.»

مدیر مدرسه عالی دارالعلوم زاهدان افزود: «اما سیستان و بلوچستان نیاز به رسیدگی دارد و انتظار کمک از مقام معظم رهبری، دولت تدبیر و امید و رییس‌جمهور محترم و هموطنان دارند.»

عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان ادامه داد: «ما از همه خیرین دعوت می‌کنیم تا به استان سیستان و بلوچستان توجه کنند. مردم سیستان و بلوچستان در انتظار مردم خیر هموطن هستند و انتظار نداریم کسی از خارج مرزها بیاید و به آن‌ها کمک‌ کند.»

او‌ خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: «همانطور که ما نیاز داریم به ساخت و ساز مدارس و فرزندان و مردم آنجا این انتظار را دارند؛ اما بیش از از این‌ها به معلمان و اساتید دلسوز و خیر نیاز داریم. اگر اکنون مفتح‌‌ها، مطهری‌ها و بهشتی‌ها و‌ ... زیاد از مکتب‌ها ‌و‌ حوزه‌ها به دست نمی‌آوریم این هشدار را می‌دهد که باید توجه بیشتری به اساتید شود. هیچ‌ خیزشی به اندازه خیزش مردمی نمی‌تواند کار کند و‌ موثر واقع شود و امیدوارم این همایش بتواند به خوبی به نتایج مهمی دست پیدا کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار