مدرسه محوری باید به معنی واقعی اتفاق بیافتد

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: نتایج اقدامات اموزشی و تربیتی باید درمدارس نمود عینی داشته باشد و مدرسه محوری به معنی واقعی خود را نمایانگر کند.

کد مطلب: ۹۶۸۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه محوری باید به معنی واقعی اتفاق بیافتد

ابراهیم محمدی در جمع مدیران نقده اظهار داشت: زیبایی های نظام تعلیم و تعلیم و تربیت در صحبتهای رهبر معظم انقلاب بسیار نمود دارد و یک نگاه متعالی گرایانه به نظام تعلیم و تربیت داشتند.

وی بیان کرد: ایشان در دیدار با فرهنگیان با بیان اینکه این آموزش و پرورش با آرمانی که ما تصور کردیم هنوز فاصله دارد و باید به آن آرمان برسیم خواستار تلاش و همت بیشتر مسوولان شدند.

وی اضافه کرد: شهید حججی ها حاصل تلاش معلمان و اندیشمندان و دانشمندان است ولی ما در حوزه تجهیزات و فضا مشکلاتی داریم اما بپذیریم راهکار همه اینها خارج از آموزش و پرورش است و همه باید به این نهاد کمک کنند .

محمدی اضافه کرد: ما باید به گونه ای مدیریت کنیم که 5011 واحد آموزشی فعال در استان با 25 هزار و 565 کلاس دایر و 607 هزار دانش آموز مشکلی نداشته باشد.

محمدی گفت:970 کیومتر مرز مشترک و یک دهم مرزهای کشور در استان آذربایجان غربی است و 4500 ابادی دارای سکنه داریم و آموز ش و پرورش از دستگاههایی است که باید برای همه اینها سرویس دهی نماید .

وی ادامه داد: حدود 3065 واحد آموزشی استان روستایی است و 2532 مدرسه از این تعداد ابتدایی است که دارای یک تا 10 دانش آموز هستند.

وی افزود: این استان 3200 کلاس چند پایه دارد و این نهاد در همه این مدارس خدمات ارائه می کند.

محمدی بیان کرد: این استان می خواهد خودش را به میانگین سرانه فضای آموزشی کشور برساند و برای این موضوع به 5000 کلاس درس نیاز دارد .

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: امروز بیش از 400 پروژه در قالب بیش از 2 هزار کلاس درس در استان در حال ساخت است و علی رغم مشکلات موجود این نهاد با همدلی همکاران اداره می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار