دوره تربیت مدرس ویژه مدرسان آموزش خانواده در استان یزد برگزار می‌شود

سنندج(پانا)- رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کردستان از برگزاری دوره آموزشی تربیت مدرس خانواده ویژه مدرسان پذیرفته شده آموزش خانواده استان در سال 98 خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۸۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دوره تربیت مدرس ویژه مدرسان آموزش خانواده در استان یزد برگزار می‌شود

محمدایوب فیض پور رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان کردستان ، با اعلام این خبر گفت: دوره تربیت مدرس ویژه مدرسان آموزش خانواده که در سال 98 در آزمون علمی و مصاحبه پذیرفته شده اند؛ به مدت دو روز از چهارشنبه 22 لغایت پنجشنبه 23 آبان ماه 98 در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج در حال برگزاری است .

فیض پور با بیان اینکه جذب مدرسان آموزش خانواده در سه مرحله آزمون کتبی، مصاحبه علمی- تخصصی و دوره حضوری تربیت مدرس انجام می گیرد؛ خاطرنشان کرد: تعداد 91 نفر از معلمان رسمی واجد شرایط پس از ثبت نام در سامانه جذب آموزش خانواده در آزمون کتبی شرکت کردند که از این تعداد 58 نفر به مرحله مصاحبه راه یافتند و در نهایت پس از انجام مصاحبه علمی- تخصصی تعداد 46 نفر جهت حضور در دوره تربیت مدرس آموزش خانواده پذیرفته شدند.

فیض پور از آغاز کلاس های آموزش خانواده به صورت حضوری در مدارس دوره های مختلف تحصیلی از نیمه دوم آبان ماه 98 برای اولیای دانش آموزان خبر داد و گفت: تعداد 180 نفر از مدرسان رسمی آموزش خانواده در این کلاس ها به آموزش اولیا خواهند پرداخت.

وی آگاه ساختن اولیا نسبت به مسائل دینی، تربیتی، مشاوره ای و روانی با رویکرد یکسان سازی و همسویی اهداف مقدس تربیتی بین خانه و مدرسه به منظور اثرگذاری مثبت بر فرزندان و همچنین ارتباط و تعامل دو سویه و هرچه بیشتر دو نهاد خانه و مدرسه را از اهداف برگزاری کلاس های آموزش خانواده عنوان کرد و از اولیای دانش آموزان خواست با جدیت در این کلاس های آموزشی شرکت کنند.

گفتنی است در این دوره آموزشی دو روزه مدرسان به تشریح مسائل و موضوعاتی چون: روانشناسی رشد در دوران قبل از تولد تا کودکی دوم یعنی 12 سالگی، مشکلات دوران نوجوانی، ارتباط بین خانواده با معلم در کلاس های آموزش خانواده، مسائل جنسی نوجوان، آشنا کردن خانواده با مشکلات دانش آموزان، بیان مسائل و معضلات اجتماعی چون اعتیاد و گرایش به مصرف مواد مخدر، ارتباط با نوجوان و آگاه سازی خانواده نسبت به مسائل و ... روز می پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار