معلمان امید را در دل دانش آموزان زنده کنند

تربت جام(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس تربت جام گفت:

کد مطلب: ۹۶۸۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی درجمع مدیران مدارس تربت جام با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر رحمت و امام جعفر صادق(ع) گفت :کار معلم‌ادامه را ه انبیاء است که باید در حفظ ارزشها، معنویت و فضائل اخلاقی و دور کردن دانش آموزان از رذایل تلاش کند.
دکتر خدابنده افزود:هدف تعلیم وتربیت آموزش مسائل اخلاقی است و باید امید رادردل جوانان زنده کنیم تا به اهداف برسیم .
وی خاطر نشان کرد:آموزش و پرورش باید شرایط تحصیل رابرای دانش آموزان فراهم کندو عدالت آموزش وظیفه و رسالت ما است تا همه دانش آموزان رادر دورترین روستا پوشش دهیم .

وی ابراز کرد: سال آینده تعداد۷هزار۲۰۰ معلم بازنشسته می شوندآیا اختیار داریم این تعداد معلم را جذب کنیم و الان میانگین سابقه خدمت معلمان به ۲۸/۵سال است .

وی با اشاره به فضاهای آموزشی مدارس ادامه داد: بیش از ۳۰درصد مدارس استان استحکام بنا رانداردکه باید تخریب ،بازسازی و مقاوم سازی شود.
وی بیان داشت :از ابتدای سال تحصیلی جدید تعداد ۱۵۰۰ کلاس درس با همراهی خیرین به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد:متولیان تعلیم و تربیت بایستی در مدارس برمبانی اخلاق در مدارس و ارتقاء و بهبود در جامعه تاکید کند.

فرماندار تربت جام با تبریک ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر و امام جعفر صادق (ع) گفت :اگر بخواهیم شعارهای مدیرکل آموزش و پرورش در مددرس اتفاق بیفتد بایستی رویکرد معلمان اکتشافی و تولید مسئله باشدو در کلاس نباید تنها معلم گوینده و دانش آموز شنونده باشداین روش الان پاسخگو نیست.

مرتضی حمیدی افزود: بایستی کاری کرد که خلاقیت های دانش آموزان بروز و ظهور کندو مسیر یادهی به صورت فرآیندی برای دانش آموزان دنبال کنیم که رویکرد براساس نظام پرسشگری و تمرین ذهنی و ایجادروحیه تفکر و تعهد در دانش آموز ظهور بروز کند.
وی تصریح کرد:بایستی دانش آموزان کارورز تربیت کنیم و با همفکری و هم افزایی و آموزش ابزارمهارت آموزی را در اختیار دانش آموزان قراردهیم .

مدیر آموزش و پرورش تربت جام گفت : شهرستان تربت جام با بیش از ۵۱ هزار دانش آموز ۴هزار معلم کار آموزش را برعهده دارند.
علیرضا اسلامی نژاد افزود:در طول خدمت تلاش کردیم پای منافع دانش آموزان محکم بایستیم و با بررسی چالش ها و ظرفیت ها در واگذاری مسئولیت ها فقط شایسته سالاری ملاک عمل بوده است .
وی ادامه داد: در راستای گام دوم انقلاب بایستی اعتمادبه نفس و روحیه امید را به دانش آموزان ترزیق کنیم .

یادآوری می شود مدیر کل آموزش و پرورش با حضور به مزار شهدای گمنام و نثار شاخه گل به ساحت مقدس شهدا ادای احترام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار