کارگردان «منطقه پرواز ممنوع»در گفت و گو با پانا مطرح کرد

اکران همزمان سه فیلم کودک و نوجوان تصمیمی نیست که به نفع سینمای کودک باشد

تهران (پانا) - کارگردان فیلم «منطقه پرواز ممنوع» با ابراز ناخرسندی از اکران همزمان سه فیلم کودک و نوجوان، در شرایطی که این سینما مخاطبان ثابتی ندارد، تصمیمی نیست که به نفع سینمای کودک باشد.

کد مطلب: ۹۶۸۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اکران همزمان سه فیلم کودک و نوجوان تصمیمی نیست که به نفع سینمای کودک باشد

امیر داسارگر کارگردان فیلم «منطقه پرواز ممنوع» که این روزها اکران عمومی می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار پانا از اکران همزمان چند فیلم از سینمای کودک و نوجوان ابراز ناخرسندی کرد و گفت: «متاسفانه سبد سینمای ایران سبد متنوعی نیست و جز فیلم‌های کمدی و اجتماعی که بخش اعظم فیلم‌های ما را در خود جای داده است؛ و اخیرا نیز به برکت چند سازمان فرهنگی هنری گاه فیلم‌های جنگی و تاریخی معاصر هم به آن اضافه شده است، سینمای ما مخاطب ثابتی برای سایر ژانرها ندارد.»

وی توضیح داد: «مثلا در ژانر کمدی که مخاطب ثابت دارد بعد از 2 ماه نبود این نوع فیلم‌ها در سینما، به دلیل ایام عزاداری محرم و صفر، ناگهان درخواست اشباع شده، سونامی فروش ایجاد می‌شود. ولی در سینمای کودک این اتفاق نمی‌افتد چون مخاطب ثابت وجود ندارد. در بخش فیلم نوجوانان اوضاع از این هم بدتر است. حال، اکران همزمان سه فیلم کودک و نوجوان، بعد از دوره‌ای که هیچ فیلمی از این سینما بر پرده سینماها نبوده استف تصمیمی نیست که به نفع سینمای کودک باشد.»

داسارگر درباره وضعیت فروش فیلم خود گفت: «در میان دو فیلمی که همزمان با «منطقه پرواز ممنوع» در ژانر کودک اکران می‌شوند یکی از آنها به پشتوانه حضور درازمدت فیلمسازش در سینمای کودک و نوجوان، مخاطبان وفادار و ثابتی دارد و فیلم دوم هم انیمیشن است که عموما آثار انیمیشن با استقبال خوبی مواجه می‌شوند؛ با این احوال و با اینکه دو فیلم مذکور سینماهای بیشتری در اختیار دارند، فروش فیلم «منطقه پرواز ممنوع» در هفته افتتاحیه بیشتر از دو فیلم دیگر بود و ما با اختلاف بالایی جلو هستیم.»

وی افزود: فروش هفته اول «منطقه پرواز ممنوع» بیش از دو برابر «فیلشاه» بوده است.»

«منطقه پرواز ممنوع» توانست توجهات بسیاری را از لحاظ تربیتی و آموزشی جلب کند

این کارگردان با ابراز امیدواری از اینکه آموزش و پرورش توجه بیشتری به این فیلم نشان دهد گفت: «از روز شنبه (18 ابان 98) اکران دانش‌آموزی فیلم شروع شده و تا امروز هرروز هزار تا دوهزار دانش‌آموز به تماشای فیلم رفتند؛ ولی انتظار ما از مسئولان آموزش و پرورش بیش از اینهاست. این فیلم در سطوح دولتی و غیردولتی توانست توجهات بسیاری را از لحاظ تربیتی و آموزشی جلب کند.»

داسارگر ادامه داد: «به اذعان تماشاگران فیلم، «منطقه پرواز ممنوع» فیلمی در تراز کیفی بالا در ژانر ماجراجویانه است. با توجه به اینکه فیلم طی نمایش در زمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان به 8 سانس فوق‌العاده رسید و همه سانس‌های آن سالن پر بود، و با درنظرداشتن خروجی‌های مثبت فیلم توقع داریم که مدارس و پدرومادرها توجه بیشتری به فیلم داشته باشند. »

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار