افزایش غلظت ذرات معلق شهر تهران تا پایان امشب

تهران (پانا) - بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، برقراری جو آرام در طی امروز، پراکندگی آلاینده‌ها را محدود کرده و انتظار می‌رود کیفیت هوا در مناطق پرتردد نامطلوب بماند.

کد مطلب: ۹۶۸۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش غلظت ذرات معلق شهر تهران تا پایان امشب

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، برقراری جو آرام در طی امروز، پراکندگی آلاینده‌ها را محدود کرده و انتظار می‌رود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بماند.

در ساعات پایانی امروز هم پیش‌بینی می‌شود با افزایش حجم ترافیک، بر غلظت ذرات معلق اضافه شود. البته با افزایش نسبی سرعت باد در برخی ساعات شبانگاهی احتمال می‌رود تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود.

بر اساس این پیش بینی‌ها، کاهش سرعت باد همراه با آغاز تردد خودروها در نخستین ساعات فردا، سبب تجمع آلاینده‌ها شده و کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

لازم به ذکر است، با افزایش نسبی میزان ناپایداری جوی در طی روز از غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته کاسته خواهد شد. در اواخر وقت پنجشنبه هم با کاهش میزان ناپایداری و برقراری وضعیت آرام جوی، تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها و به تبع آن کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود، هرچند در ساعات پایانی وزش باد می‌تواند سبب پراکندگی آلاینده‌ها شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار