کاظمی: باید دانش‌آموزان به گونه‌ای تربیت شوند که برای بهتر با هم زیستن بتوانند ارتباط برقرار کنند

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش هدف اصلی تعلیم و تربیت را ساخت انسان اجتماعی و تمام ساحتی دانست.

کد مطلب: ۹۶۸۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: باید دانش‌آموزان به گونه‌ای تربیت شوند که برای بهتر با هم زیستن بتوانند ارتباط برقرار کنند

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جمع مدرسان اردویی کشور با اشاره به اهمیت شغل معلمی آنرا موهبتی از جانب خداوند به رسول خود دانست و گفت: خداوند اولین معلم انسان‌هاست و سپس وظیفه خطیر رسالت و هدایت را به پیامیر ختمی مرتبت (ص) محول نموده است.

وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین به عنوان مهمترین راهکار آموزشی و پرورشی قلمداد می‌شود و در این سند از حیات طیبه به‌عنوان هدف غایی نام برده شده که اگر بخواهیم فرزندان آینده داری را تربیت کنیم باید تمامی ساحت‌های این سند را در نظر بگیریم.

کاظمی افزود: تربیت تمام ساحتی مد نظر سند تحول بنیادین به گونه‌ای است که آموزه‌هایی در انسان نهادینه شود و تبدیل به رفتار اجتماعی، رفتار اقتصادی، رفتار دینی در وجود دانش آموزان شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در قرآن کریم واژه تعلیم و تربیت در کنار یکدیگر ذکر شده است افزود: اگر بخواهیم به تربیت اهمیت بدهیم بایستی بر روی آن متمرکز شویم زیرا آسیب های فعلی در جامعه ناشی از فقدان تربیت است نه فقدان دانش.

کاظمی خطاب به مدرسان اردویی کشور گفت : آگاهی بخشی به دانش‌آموزان جزء مهمی از تربیت است اما برای آنکه تربیت به حد اعلی خود برسد استفاده از موقعیت های تربیتی ضروری است و هر چه دانش آموزان را در معرض فضای تربیتی قرار دهیم و آنان را نقش پذیرکنیم تربیت تعالی محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت به دنبال ساخت انسان اجتماعی است و باید دانش آموزان به گونه ای تربیت شوند تا برای بهتر با هم زیستن بتوانند ارتباط برقرار کنند و مسائل خود را حل کرده و حتی مهارت‌های حل مسائل چهارگانه انسان را داشته باشند تا در مسیر الی الله قرار بگیرند.

وی با اشاره به مسائل اجتماعی دانش آموزان گفت: در کنار فرصت‌های آموزشی، موقعیتی برای دانش آموزان به دست می آید تا انسان دوستی، مسئولیت‌پذیری و درس فداکاری را به دانش‌آموزان یاد دهیم.

کاظمی با اشاره به دوره توانمند سازی مدرسان اردویی کشور اظهار داشت : این یکی از بهترین برنامه هایی بوده که در راستای تحقق سند تحول بنیادین طراحی شده و در کنار این برنامه با ارزش ، از ظرفیت‌های سازمان هایی که در این حوزه ها محتواهای غنی دارند و اساتید بسیار دانشمندی در واقع در کنار خودشان دارند، استفاده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار