جمع‌آوری ۱۲ واحد آلاینده از شهر تهران

تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به مجموعه اقدامات این اداره در شش ماهه اول سال جاری از جمع‌آوری ۱۲ واحد آلاینده خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۸۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
جمع‌آوری ۱۲ واحد آلاینده از شهر تهران

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، مسعود زندی با اعلام این خبر گفت: اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در راستای انجام وظایف و تکالیف قانونی محیط زیست طبق برنامه مدون تنظیمی و گشت‌های انجام شده در نیمه اول سال ۹۸ نسبت به پایش ۳۴۹ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۱ واحد جدید شناسایی شده و اقدامات لازم در خصوص تشکیل پرونده زیست‌محیطی و اخذ مدارک و مستندات قانونی فعالیت این واحدها به انجام رسیده است، اظهارکرد: در سایر موارد اعم از بررسی وضعیت واحد، انجام نمونه‌برداری، رفع آلودگی‌های محیط زیستی پیگیری‌های لازم صورت گرفته است و بر اساس پایش‌ها و پیگیری‌های انجام شده ۱۲ واحد آلاینده نیز از محل جمع‌آوری و پرونده‌های مربوطه مختومه شد.

زندی در تشریح نوع فعالیت واحدهای جمع آوری شده گفت: این واحدها بیشتر واحدهای آبکاری یا ریخته‌گری و تعدادی کارواش بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در نیمه اول سال جاری، تعداد ۶۵ مورد استعلام توسط کمیته کارشناسی این اداره بررسی و تعیین تکلیف شده است، اظهارکرد: با احتساب نتایج پاسخگویی اعلام شده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در مجموع با تعداد ۵۲ مورد استعلام موافقت، ۹ مورد مخالفت و برای چهار مورد نیز به دلیل نقایص موجود مکاتبه با سایر ارگان‌ها انجام شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: طی گشت‌های انجام شده ۴۵ مورد شکایت، بررسی و ۵۱ مورد پیگیری‌های حقوقی توسط واحد حقوقی این اداره صورت گرفته و در حال انجام روند قانونی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار