معاون وزیر ارشاد: نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی از دبستان آغاز شود

یزد (پانا) - معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین نواخته شدن بیست و هفتمین زنگ دانایی در دبستان "حسین و فاطمه" شهر یزد گفت: خیلی خوشحالم که این زنگ در دبستان آغاز شد، جایی که نهادینه‌سازی مطالعه و کتابخوانی در آن آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۸۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر ارشاد: نهادینه‌سازی فرهنگ کتابخوانی از دبستان آغاز شود

محسن جوادی با تاکید بر اینکه باید با کتابخوانی نام جهانی یزد را پرآوازه کنیم، خاطرنشان کرد: در دبستان‌های دخترانه مادران آینده جامعه تربیت می شوند، آنها می توانند، کتابخوانانی خوب باشند و هم کتابخوان هایی خوبی را تربیت کنند.

وی یادآور شد : یزد به شهر قنات، قناعت و قنوت معروف و مردمانش به سختکوشی معروف هستند، و با توجه به کمبود منابع آبی باید با مطالعه کتاب کلمه « آب » را جست و جو کنیم.

جوادی اظهارداشت: باید یزد را با نام « کتاب و کتابخوانی» بیشتر آشنا کرد، امیدواریم دبستان حسین و فاطمه این شهر نیز الگویی برای دیگر مدارس استان یزد باشد.

وی بیان کرد: ۳۰ سال دیگر با بررسی نام دانش آموزان فعلی این دبستان، مسلما تعدادی از آنها نویسنده و شاعر خواهند بود که نام شهرشان را پرآوازه خواهند کرد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ترتیبی اتخاذ شود تا دانش آموزان کتابخوان و اهل مطالعه این دبستان بتوانند تعدادی کتاب از کتابخانه ها تهیه و یا از مراکز فروش کتاب خریداری و مطالعه کنند.

همچننی آیین زنگ دانایی، با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در دبستان دخترانه یادشده شهر یزد (پایتخت کتاب ایران) نواخته شد.

در پیام سید عباس صالحی که به مناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی قرائت شد آمده است: کتاب، سرمایه ماندگار ملت ها، مبدا خیزش ها و سند هویت بخشی تمدن هاست و فروغ هر جامعه و تمدنی از چراغی بر می خیزد که از کتاب پرتو می‌گیرد و ملت های بزرگ جهش فرهنگی و علمی خود را با کتاب و با ثبت آن ادامه داده اند.

وی تاکید کرد: کتاب، پایه و مادر فرهنگ محسوب می شود حلقه ارتباط همه اجزای یک ملت به کتاب متصل است و بر مبنای ریشه فرهنگ ثمر می دهد و هیچ حوزه عمومی دانشی و فرهنگی نیست که از کتاب ارتزاق نکند و پیشرفت ایران و ایرانی هم همواره با کتاب بوده است.

هم اکنون حدود ۳۷۰ دانش آموزان پایه اول و دوم و سوم در دبستان یادشده در حال تحصیل هستند.

در آیین یادشده مدیران کل آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، یکی از مدیران کل استانداری ، فرماندار یزد و ... حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار