مدیرکل آموزش و پرورش استان

یکی از مهمترین معضلات آموزش و پرورش استان بازماندگان از تحصیل هستند که مهمترین عامل آن فقر اقتصادی و دربرخی موارد فقر فرهنگی است

زاهدان( پانا) - حمید رضا رخشانی در کارگروه مدرسه سازی و آموزش اولین همایش شورای عالی تشکلهای اجتماعی فعال در سیستان و بلوچستان (همدلان آینده نگر ) یکی از مهمترین معضلات آموزش و پرورش استان را بازماندگان از تحصیل بیان کرد و گفت : مهمترین عامل آن فقر اقتصادی و دربرخی موارد فقر فرهنگی است.

کد مطلب: ۹۶۸۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مهمترین معضلات آموزش و پرورش استان بازماندگان از تحصیل هستند که مهمترین عامل آن فقر اقتصادی و دربرخی  موارد فقر فرهنگی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان رخشانی اظهار کرد : نرخ باسوادی در استان ۸۰ ولی در کشور ۹۴ می باشد.

وی افزود: موضوع نگهداشت و ماندگاری دانش آموز در استان ۳۶ و در کشور ۷۰ است و متاسفانه از پایه های ابتدایی به متوسطه اول و سپس متوسطه دوم کاهش چشمگیری دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان ادامه داد: کم اهمیت دادن موضوع تحصیل در بسیاری از مناطق موضوع عدم ماندگاری و نگهداشت را تقویت می کند و به مشکلات آموزش و پرورش استان می افزاید.

رخشانی خاطرنشان کرد :در حال حاضر ۱۳۶هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان وجود دارد که علت اصلی آن بازتولید بازمانده از تحصیل می باشد.

وی افزود:تحقق عدالت فرهنگی آموزشی اقتصادی و اجتماعی در کنار آموزش و پرورش می توانند به کاهش بازمانده از تحصیل کمک کند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت :ستایش می کنیم دیدگاه و اندیشه بلند همه خیران نیک اندیش و حامی دانش آموزان سیستان و بلوچستان و مجموعه آموزش و پرورش استان را که در حوزه های مختلف و بخش های متفاوت همراه در کنار آموزش و پرورش هستند.

شایان ذکر است :اولین همایش شورای عالی تشکل های اجتماعی فعال در سیستان وبلوچستان همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان (هاسب)

در 4 کارگروه مدرسه سازی وآموزش ،توانمندسازی ،مهارت آموزی و اشتغال ،سلامت و سرمایه گذاری و با اهداف

شناسایی و معرفی بنیاد ها و موسسات و انجمن های خیریه در استان سیستان و بلوچستان بهره گیری از مزیت ها و خلاقیت های موسسات مختلف برای بهبود و افزایش کیفیت زندگی

هدفمندسازی فرهنگ یاری رسانی و کمک به همنوعان

کمک به توسعه و رشد استان سیستان و بلوچستان

ایجاد همکاری میان بخشی از ارگانهای مرتبط با موسسات خیریه

همگرا و هم افزا نمودن فعالیت های موازی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار