در گفت‌وگو با پانا

علیخانی: می‌توان در تهران ترافیک عمدی ایجاد کرد

تهران (پانا) - ترافیک پاییزی تهران در آبانماه به شکل عجیبی افزایش پیدا کرده است برخی از شهروندان تهرانی معتقدند ترافیک شبانگاهی پایتخت عادی نیست . زمستان سال 95 نیز نخستین بار رحمت الله حافظی از واژه ترافیک سیاسی استفاده کرد و بار ترافیکی آن روزهای تهران را غیر عادی توصیف کرد .

کد مطلب: ۹۶۸۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
علیخانی: می‌توان در تهران ترافیک عمدی ایجاد کرد

محمد علیخانی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه خودرو تنها عامل ایجاد ترافیک در تهران نیست، اما یک عامل مهم است، گفت: «می‌توان در تهران ترافیک عمدی ایجاد کرد اما معتقد نیستیم که ترافیک این روزهای تهران عمدی و غیر عادی است. فقدان اعمال قانون و مقررات، موانعی که پروژه‌های عمرانی در معابر ایجاد می‌کنند و خرابی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی می‌توانند در سنگینی بار ترافیکی پایتخت مؤثر باشند.»

وی درباره ترافیک این روزهای تهران که برخی شهروندان معتقدند ترافیک عادی نیست، افزود: «هنوز این احساس را نداریم که ترافیک ایجاد شده، عمدی باشد. ما به این نتیجه نرسیدیم که عوامل غیر معمول در ایجاد ترافیک این روزهای تهران موثر بوده باشند.»

علیخانی درباره اینکه آیا نرم‌افزارهای مسیریاب می‌توانند در ایجاد ترافیک عمدی مؤثر باشند، گفت: «نرم‌افزارهای مسیریاب به توزیع بار ترافیک و کاهش ترافیک کمک می‌کنند زیرا مسیرهای جایگزین و کم‌ترافیک‌تر را به رانندگان پیشنهاد می‌کنند اما اگر قصد بر ایجاد ترافیک و دستکاری در برنامه‌های معمول باشد، این امکان وجود دارد اما تاکید می کنم کمیسیون عمران و حمل و نقل، به این نتیجه که ترافیک‌های این روزهای تهران، عمدی و غیرمعمول است، نرسیده‌ایم.»

به گفته علیخانی روزانه در تهران 18 تا 20 میلیون سفر انجام می‌شود که سهم استفاده‌ از خودروهای شخصی در این سفرهای روزانه بالاست. یک بارندگی یا کاهش دما بر تعداد استفاده خودروها اضافه می‌کند و می‌تواند بر افزایش بار ترافیکی مؤثر باشد اما اگر عوامل مختلفی بخواهند به طور عمدی ترافیک تهران را افزایش دهند، این امکان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار