انجمن خیرین مسکن‌ساز شهرستان اردکان تأسیس شد

یزد(پانا) -فرماندار اردکان در جلسه شورای مسکن شهرستان گفت: رشد بی‌سابقه جمعیتی در خلال سال‌های ۸۵ تا ۹۵ به میزان ۵۵ درصد در اردکان باعث قیمت بالای مسکن و زمین شده است.

کد مطلب: ۹۶۸۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
انجمن خیرین مسکن‌ساز شهرستان اردکان تأسیس شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد با بیان این‌که بر اساس سرشماری سال ۹۵، بالاترین میزان رشد جمعیت در کشور به اردکان تعلق یافته اظهار داشت: سیل مهاجرت ناشی از مسئله اشتغال موجب افزایش تقاضا شده و با توجه به محدودیت زمین و مسکن، قیمت آن‌ها افزایش یافته است.

وی راهکارهای مهم تعدیل قیمت را بالابردن عرضه مسکن، افزایش حریم شهری و... برشمرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اعلام این خبر که 'مسئله مسکن به‌عنوان یکی از اولویت‌های شهرستان در سفر نماینده ویژه رئیس‌جمهور مطرح شده است' تصریح کرد: از ظرفیت‌های مختلفی مانند احصای زمین‌های دولتی، وقف، درخواست بازنگری طرح تفصیلی و نیز استفاده از ظرفیت خیرین بهره برده‌ایم و امیدواریم این مسئله در یک بازه زمانی معقول به سرانجام برسد.

شهابی‌زاد، با بیان این‌که با مسئله 'فریز زمین' مواجه هستیم تأکید کرد: در راستای سیاست‌های تعدیل قیمت و حل مشکل مسکن که یکی از دغدغه‌های مردمی و نیز از برنامه‌های فرمانداری مطرح شده؛ 'انجمن خیرین مسکن‌ساز' با هیئت‌امنایی متشکل از فرماندار، امام‌جمعه، شهردار، مدیرعامل انجمن استانی و مدیران بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و سه نفر از خیران شهرستان تشکیل می‌شود.

وی افزود: این انجمن به‌عنوان شعبه‌ای از انجمن استانی، اهداف و سیاست‌هایی نظیر جلب کمک‌های خیری برای تأمین مسکن نیازمندان، سیاست‌گذاری و تعیین خط مشی در امر عمران اراضی و فضاهای مناسب با کاربری‌های مسکونی و... را دنبال می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار