در گفت‌وگو با پانا

سالاری: برگزاری نمایشگاه‌هایی که افزایش سفر دارد، برای شهر تهران یک سم مهلک است

طبق گزارش محسن هاشمی ، رئیس جمهوری نیز پیگیر حل مشکل نمایشگاه سئول و موافق جابجایی نمایشگاه است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه رویکرد فعلی در نحوه برگزاری نمایشگاه سئول به هیچ عنوان رویکرد قابل دفاعی نیست، گفت برگزاری نمایشگاه‌هایی که جذب سفر دارد، برای شهر تهران یک سم مهلک است.

کد مطلب: ۹۶۸۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
سالاری: برگزاری نمایشگاه‌هایی که افزایش سفر دارد، برای شهر تهران یک سم مهلک است

محمد سالاری در گفت‌وگو با پانا درباره برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ مقیاس در سئول اظهار کرد: «از نظر شخصی من فارغ از نظر شهردار، با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ مقیاس و نمایشگاه‌هایی که در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی برگزار می‌شود موجب جذب و افزایش سفر قابل توجهی می‌شوند و طی دهه‌های گذشته شاهد این امر بوده‌ایم اما برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث قفل شدن معبر شمال، شمال شرق و شمال غرب تهران می‌شود و نارضایتی عمومی را در پی دارد و این نارضایتی را بارها دیده‌ایم.»

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: «قطعا رویکرد فعلی در نحوه برگزاری نمایشگاه سئول به هیچ عنوان رویکرد قابل دفاعی نیست. اگر شهردار تهران از این رویکرد دفاع کرده باشد، قطعا با آن مخالف هستم منتهی اگر صفر و صدی فکر کنیم که نمایشگاه‌های داخل شهر از جمله نمایشگاه سئول کلا تعطیل شود و همه نمایشگاه‌ها به مبادی ورودی شهر یا خارج از شهر بروند، این هم رویکرد قابل قبولی نیست.»

وی ادامه داد: «در کل دنیا اینگونه است که مجموعه‌ای از نمایشگاه‌ها در سطح محلی و منطقه‌ای را در خود شهر برگزار می‌کنند.»

سالاری در ادامه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌هایی که جذب سفر دارد برای شهر تهران یک سم مهلک است، گفت: «انتظار ما از شهردار تهران، رئیس شورای شهر، استاندار و دولت این است که در این مقطع زمانی که بین شورا، شهرداری و دولت همسویی وجود دارد در زمینه ساماندهی برگزاری نمایشگاه‌هایی که جذب مخاطب دارد، اقدام کنند. در گزارشی که محسن هاشمی در جلسه هم‌اندیشی داد نیز اعلام شد که آقای روحانی شخصا گفته است چرا مشکل نمایشگاه سئول را حل نمی‌کنید و چرا جابجایی صورت نمی‌گیرد. بنابراین انتظار این است که شهردار از موقعیت حضور در دولت و رئیس شورا هم با توجه به جایگاهی که در نظام تصمیم‌گیری کشور دارند، استفاده کنند و نمایشگاهی در سطح شهری به بالا را به نمایشگاه شهر آفتاب ببرند.»

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: «نمایشگاه شهر آفتاب فارغ از این که می‌توانست در جای دیگری باشد ولی در مبادی دروازه شهر و در مسیر فرودگاه بین‌المللی پایتخت ایران قرار دارد. در این مجمومه که از محل عوارض و دارایی‌های مردم تملک شده است، منابع درآمدی زیادی هزینه شده است و مجموعه قابل توجهی از اراضی شهرداری تهران در آنجا قرار دارد. فازهای دیگری هم برای توسعه دارد. بنابراین با توجه به محدودیت‌های جدی مالی و این موضوع که باید به سمت ایجاد منابع پایدار درآمدی برویم، بهترین تصمیم استراتژیک این است که نمایشگاه‌هایی که جذب مخاطب دارند در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شوند.»

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: «همچنین اگر لازم است دولت در نمایشگاه شهرآفتاب سهام بگیرد. سهامداران نمایشگاه سئول درصدی از سهام شهر آفتاب را بگیرند. چه اشکالی دارد که در این منافع شریک باشند و بابت سهامشان هزینه دهند و ما در پروژه‌های عمرانی و پروژه‌هایی که اولویت دارند، هزینه کنیم. البته نمایشگاه‌های کوچک مقیاس هم می‌تواند در سئول برگزار شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار