به ریاست فرمانداربهاباد :

بهاباد پایلوت مانور سراسری ایمنی دربرابر زلزله درمدارس استان یزد شد

بهاباد (پانا )نشست برنامه ریزی و هماهنگی کمیته استانی رزمایش سراسری زلزله و ایمنی در مدارس بهاباد به ریاست فرماندارو اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان بهاباد درمحل فرمانداری این شهر برگزارشد.

کد مطلب: ۹۶۸۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بهاباد پایلوت مانور سراسری ایمنی دربرابر زلزله درمدارس استان یزد شد

فرماندار ورئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان سه شنبه شب در این نشست درسخنانی اظهارداشت : یست یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی 6 آذر ماه سال جاری با شعار مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور در مدارس شهرستان بهاباد بمنظور ارتقاء سطح آگاهی و آمادگی دانش آموزان و اولیاء و مردم محلات در بهاباد برگزار می شود .
محمد مهدی خانی زاده بهابادی به اهمیت آموزش و رزمایش برای کلیه مدیران، معلمین و دانش آموزان و محلات همجوار مدارس تاکید نموده و خواستار برگزاری مستمر جلسات و اجرای بموقع مصوبات توسط دستگاههای مشارکت کننده شد.
فرمانداربهاباددرادامه هدف از برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی ارتقای آمادگی و حساس سازی اقشار مختلف جامعه به خصوص قشر دانش آموز نسبت به خطر و تبعات وقوع زلزله و چگونگی آمادگی برای مواجهه با آن می باشد.
وی خاطرنشان کرد : در شرایط بحران، همه بار بر دوش مدارس است و مدرسه به عنوان کانون ایمن محله پذیرای عموم شهروندان خواهد بود، بنابراین رعایت استانداردهای لازم جهت پیشگیری از بروز سانحه در مدارس الزامی است.
وی ضمن اشاره به اهمیت فراگیری آموزش های لازم در این زمینه گفت: همه افراد جامعه باید آگاهی های لازم را در برابر حوادث احتمالی و بلایای طبیعی داشته باشند تا در هنگام وقوع بتوانن بهترین مراقبت را از خود و خانواده وجامعه داشته باشند.
درادامه یاوری جانشین مدیریت بحران استان یزد هم دراین نشست با بیان اینکه مانور سراسری زلزله و ایمنی یک برنامه آموزشی عینی و عملی است و باید تمام کادر آموزشگاه اعم از مدیر، معاونین و معلمان در اجرای آن مشارکت داشته باشندافزود : باید تمام دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله را داشته باشند تا هنگام حادث شدن این بلایا دچار غافلگیری نشوند
وی به اهمیت آموزش درمدارس تاکید کرد وبیان نمود: آموزش در این مقوله بسیار مهم است و این آموزش‌ها باید کاربردی و از استانداردهای لازم برخوردار بوده و به صورت کارگاهی برگزار شود و به آموزش تئوری صرف بسنده و اکتفا نکنیم.
جانشین مدیریت بحران استان یزد بابیان اینکه شهرستان بهاباد به عنوان پایلوت بیست ویکمین مانور استانی زلزله و ایمنی درمدارس انتخاب شده است اظهار داشت : با توجه به زلزله خیز بودن شهرستان بهاباد، رزمایش زلزله و ایمنی در مدارس امسال در یکی از مدارس شهرستان بهاباد با حضور استاندار برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در رویکرد جدید در کنار ارایه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان، ارتقای سطح آگاهی و آمادگی ساکنان محله‌های مجاور مدارس نیز از اهداف اجرای این مانور است، افزود: تلاش می‌شود که مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانون ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح محلی مورد توجه قرار گیرند.
گفتنی است درنشست هماهنگی وبرنامه ریزی بیست ویکمین مانورایمنی در برابر زلزله دربهاباد فرماندار ، جانشین مدیریت بحران استان ، مدیریت آموزش و پرورش بهاباد ، معاون سازمان دانش آموزی یزد ، رئیس جمعیت هلال احمر و اعضای ستاد بحران و کارشناسان استانداری یزد نیز حضورداشتند .
درادامه این نشست حسن رزاقی بهابادی مدیرآموزش و پرورش بهاباد هم آمادگی خود رابرای برگزاری بیست ویکمین مانور استانی ایمنی دربرابرزلزله در مدارس شهرستان بهاباد اعلام کرد .
گقتنی است شهرستان بهاباد یکی از نقاط زلزله خیز استان یزد است که ماهانه وسالانه چندین زیمین لرزه در این شهرستان احساس میشود وبرروی گسل فعال زلزله قراردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار