به فعلیت رساندن استعداد و ظرفیت های نهفته درون دانش آموزان، وظیفه اصلی معلم

شیراز (پانا) _مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز گمشده مردم در آموزش و پرورش تربیت است و خداوند در هر انسانی ظرفیت هایی قرار داده که وظیفه معلم به فعلیت رساندن این ظرفیت ها و استعدادها است.

کد مطلب: ۹۶۸۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
به فعلیت رساندن استعداد و ظرفیت های نهفته درون دانش آموزان، وظیفه اصلی معلم

علی عسکر نجفی در جمع فرهنگیان شهرستان اوز با تقدیر از عملکرد خیرین مدرسه ساز این شهرستان گفت: خیرین مدرسه ساز بازوی توانای تعلیم و تربیت هستند .

نجفی با تبریک شهرستان شدن این منطقه گفت: باید در این ارتقا به آموزش و پرورش این منطقه توجه ویژه ای شود چون زیربنای توسعه از آموزش و پرورش شروع میشود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اولین انتظاری که مردم از نظام تعلیم و تربیت دارند این نیست که فقط به یک بعد از ابعاد تربیتی دانش اموزان بپردازد.

وی گفت:امروز گمشده مردم در آموزش و پرورش تربیت است و خداوند در هر انسانی ظرفیت هایی قرار داده که وظیفه معلم به فعلیت رساندن این ظرفیت است.

نجفی گفت:نقص امروز آموزش و پرورش ما همین نگاه تک بعدی است که باید با همراهی همه معلمان بر این نگاه فائق آییم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروزه با تدوین سند تحول بنیادین که به منزله قانون اساسی آموزش و پرورش است همه فعالیت ها باید بر اساس این سند شکل گرفته و برنامه ریزی شود.

نجفی با انتقاد از کنکور محوری گفت: متاسفانه این مساله موجب اختلاف طبقاتی در جامعه نیز شده است که لازم است همه معلمان تلاش کنند در این مساله فرهنگ سازی شود.

مدیرکل اموزش و پرورش فارس گفت: امروز نظام تعلیم و تربیت باید با تغییر نگرش در خود بتواند دانش اموز مهارت محور تربیت کند نه حافظه محور.

وی گفت: بر همین اساس به معلمان و مدیران تحول گرا نیازمندیم و باید به برنامه درسی مبتنی بر شش ساحت تربیتی باشد و به همه دروس در کنار آموزش به تربیت دانش اموزان نیز کمک کنند.

مدیرکل اموزش و پرورش فارس با طرح چند سوال که آیا دانش اموزان ما نقاد و پرسشگر و پژوهش محور هستند گفت: باید سیستم تعلیم و تربیت به این موارد توجه کند.

نجفی گفت:در همین راستا تامین نیروی انسانی مهم است و معلم شاه بیت تحول است که با درک درست از سیستم تعلیم و تربیت به تحول توجه ویژه ای خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش با کاستی هایی هم مواجه هست که یکی از آنها توزیع نامتوازن نیروی انسانی و بافت جمعیتی خاص استان است .

نجفی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی تمام نهادهای تعلیم و تربیتی گفت: آموزش‌وپرورش تنها نهاد تعلیم و تربیت نیست بلکه این نهاد متشکل از خانواده‌ها ، رسانه‌ها ، نهادهای فرهنگی و شرکای خود در فرآیند تعلیم و تربیت است .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت : برای برطرف شدن مشکلات جامعه باید نگاه ما به تعلیم و تربیت نگاهی سازنده ، اساسی و اصولی باشد، اگر در نگرش ما تغییری ایجاد کردیم مطمئن باشید در رفتارهای بعدی ما هم تغییرات و تحولات اساسی صورت خواهد گرفت .

وی افزود : همه ما بر اساس الزامات قانونی در ابلاغیه مقام معظم رهبری به‌عنوان سیاست‌ های کلی برنامه ششم توسعه ،موظفیم تمام برنامه‌های خود را بر اساس سند تحول بنیادین که مهم‌ترین رکن واصلی‌ترین هدف در آموزش‌و پرورش است منطبق کنیم .

مدیرکل اموزش و پرورش فارس خطاب به معلمان گفت: شما در پیشانی نظام تعلیم و تربیت قرار دارید و باید با نگاه همه‌ جانبه به توانمندی‌های دانش آموزان ، می‌توانید آن‌ها را به یک شهروند خوب تبدیل کنید تا با بهره‌گیری از توانمندی‌های کسب‌ شده، بتوانند زندگی خود را مدیریت کرده ، در امور اجتماعی احساس مسئولیت نموده و در جامعه نقش خود را به‌خوبی ایفا نمایند.

وی بر لزوم آشنایی همه فرهنگیان و به‌ویژه مدیران با سند تحول بنیادین تأکید کرد و گفت: در تبیین این سند و در برش‌های استانی و منطقه‌ای آن اختیارات مدیران برای بهره‌گیری از خلاقیت‌های خود پیش‌بینی‌ شده و تکلیف آن‌ها در حوزه‌های مختلف بر اساس ساحت‌های شش‌گانه تربیتی تعیین و اعلام‌شده است.

خاطرنشان میشود: مدیرکل آموزش و پرورش فارس در سفر یک روزه به شهرستان اوز ضمن افتتاح زمین چمن مصنوعی فوتبال در آموزشگاه حاج محمد رفیع بهروزیان از آموزشگاههای شبانه روزی رافعی و یادگاری این شهرستان نیز بازدید کرد.

در این سفر اقایان حیدری معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، فیاض پور سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل، میرزایی و شعبانی روسای ادارات بازرسی و روابط عمومی و منصوری رییس دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار