راکتور هسته‌ای آمریکا خاموش شد

تهران (پانا) - شرکت انرژی آمریکایی «دومینیون» در کارولینای جنوبی یکی از راکتورهای هسته‌ای‌ خود را بدلیل نشت سیستم خنک‌کننده از کار انداخت.

کد مطلب: ۹۶۸۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
راکتور هسته‌ای آمریکا خاموش شد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ‌«روندا اوبانیون» سخنگوی شرکت دومینیون گفت که این راکتور به طور موقت غیرفعال است، زیرا نشت آب در آن مشاهده شده است.

وی همچنین یادآور شد که مواد هسته ای از پوشش مهار راکتور خارج نشده و خطری ساکنان اطراف راکتور را تهدید نمی کند.

«کن هولت» سخنگوی دیگر شرکت دومینیون نیز گفت که این شرکت کمیسیون ساماندهی هسته ای را از این نشتی مطلع کرده، اما به اطلاع رسانی بیشتر نیازی نبوده است.

نشتی در سیستم خنک کننده راکتور نیروگاه هسته ای «وی سی سامر» در کارولینای جنوبی چند هفته پیش مشخص شد و مهندسان هفته گذشته مجبور شدند راکتور را خاموش کنند.

ابعاد کامل این حادثه هنوز مشخص نیست.

شرکت اپراتور راکتور از اشاره به زمان فعالیت مجدد راکتور خودداری کرده است.

هرچند این شرکت بر بی خطر بودن این حادثه تاکید دارد، «تام کلمنتس» کارشناس ایمنی هسته ای در کارولینای جنوبی و فعال محیط زیست اعلام کرد که نبود شفافیت در مورد این مساله از سوی این شرکت نگران کننده است.۹۱۰۹

وی افزود: مسئولان شرکت باید به مردم اطلاع رسانی می کردند. شفاف سازی کامل درمورد ایمنی نیروگاه های هسته ای، مساله ای ضروری است.

این کارشناس پیشتر شکایتی در اعتراض به طرح احداث دو راکتور جدید در نیروگاه وی سی سامر تنظیم و اعلام کرد که شرکت اپراتور این طرح، مهندسان فاقد صلاحیت را برای این کار استخدام کرده است.

به دلیل افزایش مشکلات، طرح احداث دو راکتور در سال ۲۰۱۷ متوقف شد. راکتور موجود در نیروگاه وی سی سامر به مدت بیش از ۳۵ سال فعال بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار