رئیس مرکز سنجش: ارزشیابی بخش جدایی‌ناپذیر فرایند یاددهی یادگیری است

تهران (پانا) - رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ارزشیابی را بخش جدایی‌ناپذیر فرایند یاددهی یادگیری دانست و تاکید کرد استفاده از نتایج سنجش  در بهبود فرآیند یاددهی یادگیری و اصلاح برنامه‌ها و روش‌ها موثر است.

کد مطلب: ۹۶۷۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز سنجش: ارزشیابی بخش جدایی‌ناپذیر فرایند یاددهی یادگیری است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، خسرو ساکی در گردهمایی روسای ادارات سنجش و پایش کیفیت آموزشی قطب 4 و 5 کشور گفت: «ارزشیابی و سنجش در توسعه و ارتقای نظام تعلیم و تربیت نقش مهم و اساسی دارد.»

او ادامه داد: «در ارزشیابی باید تناسب و هماهنگی بین هدف‌ها و روش‌های یاددهی یادگیری مربوط به هر درس مورد توجه قرار گیرد. در ارزشیابی باید شرایطی فراهم شود که دانش‌آموز نیز بتواند از یادگیری‌ها و عملکردهای خود و دیگر دانش‌آموزان ارزشیابی کند.»

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: «در ارزشیابی زمینه رشد و شکوفایی نوآوری و خلاقیت‌های دانش‌آموزان فراهم می‌شود. در جلسات متعدد مقرر شده است با تعامل و همکاری معاونان وزارتخانه و روسای ادارات مختلف علل افت تحصیلی و راهکاره‌های کاهش آن شناسایی و بررسی شود.»

ساکی هدف اصلی سنجش را اندازه‌گیری میزان یادگیری دانش‌آموزان دانست و افزود: «سنجش برای آموزش و برای بهبود یادگیری است و چنانچه فرآیند سنجش برای یادگیری اتفاق نیفتد فرآیند تدریس اثربخش نخواهد بود.»

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش سنجش را یکی از ارکان مهم تدریس دانست و گفت: «هدف از سنجش آغازین یک آزمون متمرکز شهرستانی و استانی نیست و سنجش آغازین سنجش کلاسی است و توسط معلم انجام می‌شود.»

او سنجش آغازین، تکوینی و تشخیصی را سه گام مهم در ارزشیابی، بهبود و اصلاح فرایند یاددهی و یادگیری دانست و گفت: «ارزشیابی بخش جدایی‌ناپذیر فرایند یاددهی یادگیری است. استفاده از نتایج سنجش در بهبود فرآیند یاددهی یادگیری و اصلاح برنامه‌ها و روش‌ها موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار