علی رمضانی خبر داد

440 هزار نفر در جشنواره دانایی توانایی شرکت می کنند

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی از آغاز جشنواره دانایی توانایی در اردوگاه شهید باهنر تهران در فردا 25 آبان خبر داد که مراسم اختتامیه آن نیز روز 26 آبان در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۷۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
440 هزار نفر در جشنواره دانایی توانایی شرکت می کنند

علی رمضانی درباره برگزاری جشنواره دانایی توانایی به پانا گفت: «جشنواره دانایی توانایی که امسال سومین دوره آن برگزار می‌شود اهدافی را دنبال می‌کند. هدف ما در این جشنواره این است که نگاه دانش‌آموزان را به کتاب و مطالعه تغییر دهیم و وضعیت کتاب و کتابخوانی را بهبود ببخشیم.»

او ادامه داد: «فرایند این جشنواره به این صورت است که در مرحله اول در مدرسه انجام می‌شود و هر دانش‌آموز یک کتاب را انتخاب و آن را مطالعه می‌کند. پس از انتخاب یک نفر از مدرسه به منطقه کتاب دیگری را مطالعه می‌کند و در مرحله استانی نیز کتاب دیگری را مورد مطالعه قرار می‌دهد‌.»

رمضانی با بیان اینکه دانش‌آموز تا مرحله کشوری جشنواره دانایی توانایی ۳ کتاب را مطالعه و مرور می‌کند گفت: «در مرحله کشوری دانش‌آموز دو کتاب را انتخاب می‌کند و به‌صورت پژوهشی آن را مورد مطالعه قرار می‌دهد.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی به برگزاری جشنواره دانایی توانایی هرساله در هفته کتاب اشاره کرد و گفت: «هرساله در هفته کتاب این جشنواره برگزار می‌شود که دانش‌آموزان طرح‌های پژوهشی خود را ارائه می‌دهند.»

او افزود: «انتخاب کتاب‌ها در کارگروهی با حضور بهترین نویسندگان، شاعران و مترجمان صورت می‌گیرد. این جشنواره در قالب داستان تالیفی، ترجمه‌ای، کتاب علمی، زندگینامه داستانی، بازگردانی، بازنویسی و بازآفرینی است.»

رمضانی افزود: «کتاب‌های انتخاب شده باید محتوای قوی داشته و سبک ایرانی اسلامی باشد. از فردا شنبه ۲۵ آبان جشنواره دانایی توانایی در اردوگاه شهید باهنر آغاز می‌شود و اختتامیه آن یکشنبه ۲۶ آبان در کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: «در جشنواره دانایی توانایی قصد داریم فرهنگ کتاب و کتابخوانی رشد و گسترش داشته باشد. هدف ما این است کتاب‌ها با ۲۰ درصد قیمت در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد تا دغدغه خرید کتاب نداشته باشند.»

او ادامه داد: «برای تجهیز کتابخانه مدرسه‌ای، کلاسی و جشنواره دانایی توانایی نیازمند مشارکت و همراهی خیرین هستیم همچنین انتظار داریم نهادهای مسئول در این رابطه به ما کمک کنند.»

رمضانی درباره میزان دانش‌آموزان شرکت‌کننده در جشنواره امسال افزود: «امسال حدود ۴۴۰ هزار نفر شرکت کننده داریم که ما می‌توانیم برای این افراد با بسته خاص فرهنگی در نظر گرفته شده وزارت ارشاد و آموزش و پرورش ۵۰ درصد دانش‌آموزان را در این جشنواره به‌مدت ۳ سال مشارکت دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار