در جلسه شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب

کاظمی: باید برای گفتمان‌سازی و عملیاتی‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب فعالیت کنیم

تهران (پانا) - جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب صبح امروز از جمله با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۷۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: باید برای گفتمان‌سازی و عملیاتی‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب فعالیت کنیم

علیرضا کاظمی در ابتدای این جلسه به مرور و بیان اقدامات انجام شده حوزه پرورشی و فعالیت تشکل‌های دانش‌آموزی پرداخت و گفت: «حوزه پرورشی و فرهنگی در ایام تابستان حدود ۳۰ برنامه استانی و ملی مدیریت کرد. همچنین تشکل‌های دانش‌آموزی نیز برنامه‌های مختلفی را اجرا کردند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به برگزاری برخی از برنامه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی اشاره و از آنان بابت بسیج کردن تمام بخش‌ها برای برگزاری برنامه‌ها تشکر کرد‌.

کاظمی به منشور توسعه فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد که در این منشور راهبردها و راهکارهایی در ۳ بخش دانش‌آموزان، همکاران و خانواده بیان شده است. او در ادامه به ظرفیت خوب تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: «در بحث دستاوردهای چهل ساله انقلاب در سال گذشته کارهایی انجام شد. همچنین جشنواره فرهنگی هنری به میزبانی یزد در حال برگزاری است و امسال جشنواره فرهنگی هنری عفاف و حجاب را برگزار خواهیم کرد. در بحث تحقق توسعه فرهنگ اقامه نماز پیش اجلاس سراسری دانش‌آموزی کشور در حال اجرا است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: «حرکت آموزش و پرورش در حوزه فرهنگی و اجتماعی پرشتاب و منطبق بر نیازهای جامعه است. طرح یاریگران زندگی با مشارکت تشکل‌ها در ۲۰درصد مدارس در حال شکل‌گیری است.»

کاظمی گفت: «بحث آشنایی با اندیشه‌های امام، خلائی در جامعه بود که از سال گذشته هر استان باید در حوزه نیازهای جامعه یک پرچم را دست بگیرد و در این راستا گام بردارد.»

او ادامه داد: «امسال به مناسبت چهلمین سالگرد بسیج، یادواره آلاله‌های روشن را برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهیم کرد.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: «دبیرخانه این موضوع را به اتحادیه سپردیم تا با هدف هم‌افزایی برای توسعه و ترویج یک گفتمان در نظام تعلیم و تربیت ایجاد شود.»

کاظمی گفت: «این الگو هم‌افزاست، مطالعات خوبی انجام شده و آیین‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی بیانیه صورت گرفته است. همچنین این الگو تمرکززداست.»

او افزود: «شناخت و فهم درست از بیانیه اولین گام در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است. هر چه معرفت ما بیشتر شود ایمان و باور ما بیشتر خواهد شد. این بیانیه جمع‌بندی حکیمانه رهبر و چشم‌انداز جمهوری اسلامی است. باید فلسفه این بیانیه را به نسل جدید منتقل کنیم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «برنامه‌های ما باید در تمام سطوح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت باشد. در بیانیه باید در دو حوزه گفتمان‌سازی و عملیاتی‌سازی فعالیت کنیم. مهمترین مساله خوانش این بیانیه است که هر چه جمعی‌تر و با برگزاری کارگاه باشد موثرتر است.»

کاظمی تاکید کرد باید به بیانیه نگاه انقلابی داشت. او گفت: «از شما مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان می‌خواهم درباره بیانیه گام دوم انقلاب اقدامات گفتمان‌ساز انجام دهید و برنامه‌ها را از استان‌ها مطالبه کنید.»

او در ادامه برخی برنامه‌ها را پیشنهاد داد تا برای خوانش بیانیه گام دوم انقلاب اقدام و انگیزهای برای مطالعه این بیانیه در معلمان و دانش‌آموزان ایجاد شود.

حسین تاریخی نیز در ابتدای این جلسه گفت: «آیین‌نامه ستادهای گام دوم انقلاب به استان‌ها ابلاغ شده و در طول ۲ ماه گذشته در بیش از ۱۷ استان ستادها تشکیل شده و تقسیم کار صورت گرفته و در حقیقت حرکت عمومی و جمعی مشترکی در استان‌ها آغاز شده است.»

او یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین موضوعات را آشنایی دانش‌آموزان با متن بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: «ارتباط محتوایی دانش‌آموزان با این بیانیه باید با هماهنگی جدی درباره خوانش گام دوم برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در دبیرخانه صورت گیرد.»

تاریخی در ادامه گفت: «امیدورام یک بستر هم‌افرایی این چنینی را در فصای آموزش و پرورش رقم بزنیم.»

در پایان این جلسه هریک از اعضای حاضر تشکل‌های دانش‌آموزی به بیان نکات و پیشنهاداتی درباره اجرا و خوانش بیانیه گام دوم انقلاب پرداختند.

ندافیان، نماینده سازمان بسیج دانش‌آموزی در این جلسه گفت: «مجموعه بسیج دانش‌آموزی برنامه‌هایی را در راستای خوانش بیانیه برگزار کرده است همچنین این بیانیه را به استان‌ها ابلاغ کردیم.»

او ادامه داد: «بر حوزه تولیدات باید تمرکز کنیم تا این بیانیه برای دانش‌آموزان جذابیت داشته باشد و فهم آن نیز راحت‌تر باشد.»

ندافیان افزود: «معلمان هم باید در کنار دانش‌آموزان برای خوانش این بیانه مشارکت داشته باشند. پیشنهاد می‌کنم بسیج فرهنگیان هم در این راستا کمک‌کننده باشند.»

خجسته، مدیر مرکز فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان نیز در ادامه این جلسه بیانیه گام دوم را مبارزه با ساختار بروکراتیک دانست و نکاتی را درباره موضوع بیانیه دوم گام انقلاب و عناصر پیشرو این بیانیه بیان کرد.

دهقانی نیز گفت: «باید ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب تبیین و تشریح شود همچنین از بیانیه گام دوم میتوانیم برای تهاجم فرهنگی استفاده کنیم.»

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: «از این بیانیه و پیوند آنانی که در وصف انقلاب گفتند استفاده کنیم. پیشنهاد می‌کنم همایشی با حضور ۴ تشکل دانش‌آموزی برای تبیین این بیانیه برگزار شود.»

شیرزادی، نماینده آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه جلسه گفت: «این بیانیه می‌تواند نگاه‌های مرتبط با انقلاب را روشن و مسیر را برای نسل جدید که قصد مدیریت انقلاب را دارد معین کند. در مدرسه مخاطبان مختلفی مانند دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و اولیا داریم که باید بتوانیم بیانیه را برای آنان تبیین کنیم.»

بحری‌زاده هم در این جلسه گفت: «پیشنهاد می‌کنم تبیین دستورالعمل اجرایی بیانیه را در آموزش و پرورش داشته باشیم. ترسیم چشم‌انداز چهل ساله آینده انقلاب در این بیانیه آمده است.»

او در ادامه همچنین بر ترویج گفتمان‌سازی بیانیه تاکید کرد و افزود: «بیانیه گام دوم انقلاب منظومه‌ای از گذشته، حال و آینده انقلاب است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار