برگزاری جلسه کارگروه بیست و یکمین مانور زلزله  آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - جلسه کارگروه بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی آذربایجان شرقی در مدرسه معراج ناحیه ۳ برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۷۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه کارگروه بیست و یکمین مانور زلزله  آذربایجان شرقی

صمد علیزاده با اشاره به اینکه در طول سال تحصیلی کارگروه ایمنی در مدارس حضور می یابند، گفت: برای آگاه سازی و ایمنی دانش آموزان با آموزشهای این کارگروه تلاش می شود و مجری این مانور به عنوان نماینده آموزش و پرورش ، سازمان دانش آموزی است.
وی افزود : مانور زلزله با شعار " مدرسه ایمن و جامعه تاب آور" با رویکرد محله محوری ۶ آذر همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان دانش آموزی استان ضمن اشاره به اینکه آموزش مداوم در طول سال هدف اصلی آموزش و پرورش خواهد بود ، گفت: مدرسه نقطه امن و پناهگاه خوب برای محلات در بلایای طبیعی است و آگاهی دانش آموزان و آمادگی کامل و کافی آنها مد نظر ماست.
وی در این مانور توجه به مواردی را ضروری دانست و افزود: برگزاری دوره های آموزشی ویژه معلمان و دانش آموزان ،بررسی اجزای سازه ای و غیر سازه ای ، ایمنی سازی ، تهیه نقشه آسیب پذیری محله و بررسی نقاط قوت و ضعف محله، تجهیز مدارس به وسایل ایمنی، برگزاری مسابقه و جشنواره در راستای مانور زلزله، برگزاری نمایشگاه از دستاوردهای دستگاههای مختلف در بحث زلزله و بحث محله محوری این مانور بسیار مهم است.
رئیس مدیریت بحران نیز ضمن تشکر و قدردانی از تمامی ارگانها در زلزله اخیر استان گفت: مانور زلزله با مدیریت واحد و یکپارچه سازمان دانش آموزی و به کمک ارگانهای مختلف اجرا خواهد شد.
وی با تاکید به نارضایتی تعدادی از مردم در زلزله سراب، آنرا ناشی از ضعف مدیریت محله و عدم وجود محله محوری در امداد و رساندن امکانات دانست و افزود: در بدو کار در اجرای این مانور باید شورای محلی تشکیل شود و سازمان آتش نشانی، هلال احمر، فوریتهای پزشکی و شهرداری نیز باید عضو این شورا باشند.
زارع به نزدیکی سالن های ورزشی ، نزدیکی به اتوبان ، نزدیکی به ایستگاه آتش نشانی به عنوان نکات مثبت یه مدرسه ایمن اشاره کرد و گفت: نقشه آسیب پذیری مدارس باید تهیه شود تا در مواقع بحران بهتر کمک رسانی صورت پذیرد.
وی به مواردی که در اجرای این مانور کمک خواهد کرد اشاره کرد و اذعان داشت: مدارس پایگاه اصلی در زلزله هستند. آموزش مداوم در طول سال می تواند بسیار موثر باشد. تبلیغات بیلبوردی شهرداری و گذاشتن برنامه های مرتبط با زلزله و مانور در صدا و سیما هم بسیار حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار