در گفت‌وگو با پانا

مدرس فیفا: دیدار با عراق عیار ویلموتس را مشخص خواهد کرد

مهم‌ترین ضعف تیم ملی ایران زود عصبانی شدن است/ تمرکز بازیکنان بالا برود ایران می‌تواند عراق را شکست دهد

تهران (پانا) – مسعود اقبالی، مدرس دوره‌های مربیگری فیفا دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق را مهم‌ترین بازی مارک ویلموتس از زمان حضور در تیم ملی فوتبال ایران می‌داند و معتقد است در صورت بالا بودن تمرکز بازیکنان، ایران می‌تواند گربه سیاه سال‌های اخیرش را شکست دهد.

کد مطلب: ۹۶۷۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مدرس فیفا: دیدار با عراق عیار ویلموتس را مشخص خواهد کرد

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با پانا درباره دیدار عصر پنجشنبه تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق در مرحله اول انتخابی جام جهانی 2022 قطر گفت: « تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق‌ سال‌هاست بازی‌هایشان به هم گره خورده است و هر دو حریف سرسختی برای هم محسوب می‌شوند. تیم عراق گربه سیاه ایران است و در برخی مسابقات حساس ایران را به دردسر انداخته است. در این بازی هم ایران شرایط خیلی دشواری دارد، عراقی‌ها صدر جدول هستند و تیم ایران به خاطر باخت به بحرین به رده سوم سقوط کرده است. »

وی ادامه داد: « تیم ما باید در برابر عراق پیروز میدان شود وگرنه در ادامهT کار سختی پیش رو خواهد داشت. من پیش از این هم گفته بودم عیار ویلموتس در بازی با عراق مشخص می‌شود. البته تیم ایران ضعف‌هایی هم دارد که باید برطرف شود، در خط حمله نباید سه بازیکن که سبک بازی‌هایشان شبیه به هم است در زمین حضور داشته باشد و این مشکل‌ساز خواهد بود. هر چند به دلیل شرایط امنیتی عراق، آنها میزبانی را از دست دادند و باید بازی در اردن برگزار شود،‌ اما بازیکنان باید این بازی را جدی بگیرند؛ به خصوص اینکه عراقی‌ها مدت‌ها در اردو هستند و سرمربی تیم ایران تازه شنبه به ایران آمده است و این موضوع می‌تواند در روند کار تأثیر بگذارد. »

اقبالی تأکید کرد: « در انتخابی جام جهانی تاکنون سه بازی انجام دادیم که مقابل بحرین شکست خوردیم و برابر هنگ کنگ و کامبوج پیروز شدیم، اما همان‌طور که از ابتدا مشخص بود جدی‌ترین حریف تیم ملی ایران، تیم‌های بحرین و عراق هستند و نباید در باد پیروزی‌های کامبوج و هنگ‌کنگ بخوابیم، در مقابل بحرین تیم ایران شکست خورد و حالا باید مقابل عراق خودش را نشان بدهد امیدوارم که بازیکنان ما این حریف سرسخت را دست‌کم نگیرند. »

مدرس مربیگری فیفا عامل در ادامه درباره عامل اصلی برای پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق گفت: « مهم‌ترین عامل برتری تیم ایران مقابل عراق تمرکز بالای بازیکنان باید باشد در وضعیت فعلی مهم‌ترین ضعف تیم ملی زود عصبانی شدن بازیکنان و عدم تمرکز آن‌هاست. اگر این موضوع حل شود می‌تواند نمایش خوبی ارائه دهند. اما متأسفانه بازیکنان ایران خیلی زود از کوره در می‌روند و همین اتفاق مشکل‌ساز می‌شود. »

اقبالی در پایان گفت: « البته بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران افراد باتجربه‌ای هستند و باید از این تجربه‌ها استفاده کرد اما گاهی اوقات بازیکنان باتجربه‌ مثل بازی ایران مقابل ژاپن در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دچار احساسات می‌شوند و اشتباه می‌کنند. امیدواریم در این بازی آنها اسیر احساسات خود نشوند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار