معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور: تفکر بعنوان مهارت اصلی گفت و گوی بین نسلی ما را بعنوان شهروند جهانی معرفی می کند

تبریز ( پانا)- معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست با دانش آموزان آذربایجان شرقی با عنوان گفت و گوی بین نسلی، معرف اصلی ما در جهان بعنوان یک شهروند ایرانی را مهارت تفکر و اندیشه دانست و بر ضرورت کار جمعی تاکید نمود.

کد مطلب: ۹۶۷۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور: تفکر بعنوان مهارت اصلی گفت و گوی بین نسلی ما را بعنوان شهروند جهانی معرفی می کند

گفت و گوی بین نسلی دانش آموزان آذربایجان شرقی با معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور و مدیرکل امور بانوان وزیر آموزش و پرورش عصر امروز دوشنبه ۲۰ آبان ماه در باشگاه فرهنگیان تبریز انجام پذیرفت.

معصومه ابتکار ضمن قدردانی از تمامی تلاش ها در جهت تحقق اهداف دولت در بعد آموزش پرورش استان، موضوع گفت و گو و مهارت های زندگی در مباحث مرتبط با آموزش و پرورش بسیار مطرح می شود مخصوصا که ما از ابتدای انقلاب در کنار آموزش، پرورش را هم داشته ایم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، پرورش را پرداختن به مهارت هایی تعریف کرد که بتواند زندگی خوبی برای ما رقم بزند و ادامه داد: یکی از ابعاد مهم گفت و گوی بین نسلی فکر کردن است که چگونه فکر کردن، چگونه اندیشیدن ، چگونه پرسش کردن،مسئله یابی و تفکر نقادانه تعریف می شود.

ابتکار بیان کرد: اندیشه که تاکید تعالیم دینی ماست و بارها در قرآن به صورت مکرر تاکید شده است که در خلقت انسان، خلقت طبیعت و نشانه های خدا تفکر کنیم تا ابزاری را داشته باشیم که بتوانیم انسان های موفقی باشیم تا خود، خانواده و جامعه به شکوفایی برسیم و خود را برای دنیا بعنوان یک شهروند ایرانی و جهانی معرفی کنیم.

وی عصر حاضر را عصری معرفی کرد که از طریق فضای مجازی می توانیم با تمام دنیا تبادل علمی و اطلاعاتی داشته باشد که در راستای طرح گفت و گوی بین نسلی مهارت استفاده از اینترنت و فضای مجازی مهم است و تاکید کرد: با توجه به آسیب هایی که فضای مجازی دارد باید مهارتی داشته باشیم که در برابر این آسیب های ذهن و فکر خود را محافظت کنیم.

معاون رئیس جمهور مهارت دیگر در این طرح را مهارت گوش دادن برشمرد و گفت: احترام گذاشتن به نظرات یکدیگر و حل و فصل اختلاف نیز در راستای همین مهارت است. اختلاف نظر و دیدگاه در کشور ما با توجه به تنوع اقوام فرصتی برای ما فراهم می کند تا در عرصه ی جهانی نیز از طریق مذاکره و اختلاف نظر اجماع بسازیم.

کار خیر و توجه به یکدیگر ما را رشد می دهد

ابتکار اجماع را مختص جامعه جهانی ندانسته و افزود: اجماع سازی باید در خانواده، مدرسه و جامعه نیز باشد که این امر ایجاب می کند مهارت های لازم در این زمینه در آموزش و پرورش اجرا شود البته باید توجه کرد که گفت و گوی بین نسلی یک کار جمعی است و تاکید داریم که در جامعه باید کنار هم زندگی کنیم چرا که اگر بهم کمک کنیم رشد می کنیم.

وی با بیان اینکه فاصله ی بین جوامع بسیار سریع است و برای کم کردن فاصله ها به گفت و گوی بین نسلی نیاز است، گفت: توجه دولت با مطرح کردن پرسش مهر سال گذشته نسبت به اهمیت کسب مهارت های زندگی و گفت و گوی نسلی عنوان شد تا با یک گفت و گوی بین نسلی ارتباط بین اولیا و دانش آموزان در حال و برای نسل های بعدی ایجاد شود.

اجرای طرح گفت و گوی بین نسلی با قوت بیشتری ادامه می یابد

فرحناز مینایی پور نیز در این جلسه گفت: میزان گفت و گو در جامعه بسیار پایین است و دغدغه ای که وجود دارد برای این است که گفت و گو بین خانواده ها و نسل ها را افزایش دهیم.

مدیرکل امور بانوان وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای این طرح در برنامه کاری و ورود اولیه استانداری ها و آموزش و پرورش، تصریح کرد: امسال نیز اجرای این طرح که از سال گذشته آغاز شده با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

مینایی پور موضوع جلسه را فضای مجازی و میزان حضور و میزان ارتباط با گفت و گوی خانواده ها مطرح کرد.

جهت گیری های دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی اجرای سیاست های دولت

جعفر پاشایی در گزارشی تعداد دانش آموزان استان آذربایجان شرقی را ۷۸۰ هزار نفر در ۸ هزار و ۲۰۰ مدرسه و تعداد نیروی انسانی را ۵۰ هزار نفر در ۳۳ هزار کلاس درسی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی جهت گیری های استان را اجرای سیاست های دولت برشمرد و گفت: برابر ارزیابی های وزارت از عملکرد استان در ۳۳ شاخص رتبه برتر را در کشور کسب کرده ایم.

وی همچنین افزود: استان آذربایجان شرقی جزو پیشتازان در حوزه پوشش تحصیلی، انسداد مبانی بی سوادی، پرورشی و کنکور است و بعد از تهران رتبه اول را در کسب رتبه های تک رقمی کنکور را داریم.

پاشایی در پایان با تاکید بر ایجاد رضایتمندی و تکریم فرهنگیان و پیشکوتان از ساخت مجتمع رفاهی با همه امکانات برای بازنشستگان فرهنگی استان خبر داد.

پوشش ۱۸۰۰ دانش آموز و اولیا در طرح گفت و گوی بین نسلی

طیبه معرفت با بیان اینکه طرح گفت و گوی بین نسلی را در سال گذشته اجرا کرده ایم، گفت: لازم است این طرح ارزشمند به سبب ضرورت در جامعه بخاطر شکاف و گسستگی بین نسلی ادامه داشته باشد.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این طرح دانش آموزان و اولیا زیادی را تحت پوشش داده است، افزود: تعداد دانش آموزان تحت پوشش در استان ۱۸۰۰ نفر، تعداد اولیا ۱۸۰۰ نفر، تعداد مربی ۴۵۰ نفر و مسئولینی که با دانش آموزان در ارتباط هستند ۳۵ نفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار