در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

یزدان عشیری: برخی تنها با شنیدن عنوان فیلم برداشت‌های شتابزده ای داشتند

ساخت «خاطرات یک پورن استار» ارتباطی با حوزه هنری ندارد

تهران (پانا) – یزدان عشیری ساخت مستندی که این روزها با عنوان «خاطرات یک پورن استار» در فضای رسانه‌ای بحث‌برانگیز شده است را رد کرد و گفت که فیلم ارتباطی با حوزه هنری ندارد.

کد مطلب: ۹۶۷۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
یزدان عشیری: برخی تنها با شنیدن عنوان فیلم برداشت‌های شتابزده ای داشتند

چند هفته پیش انتشار خبر ساخت یک فیلم مستند عکس‌العمل‌هایی را در فضای رسانه‌ای به دنبال داشت. شاید عنوان فیلم بود که بیش از خود فیلم حساسیت‌برانگیز شد «خاطرات یک پورن استار!» که البته این عنوان حتی عنوان اصلی فیلم نیست بلکه عنوانی فرعی برای جلب مخاطب و اصطلاحا کلیک‌خور شدن مطلب است.

این مستند داستانی «ایکسونامی» نام دارد و به تغییرات فرهنگی آمریکا از دوره انقلاب جنسی تا امروز پرداخته و آن را با تغییرات فرهنگی در ایران تطبیق داده است. این فیلم از زبان یک بازیگر فیلم‌های بزرگسالان، یک پورن استار، روایت می‌شود.

طی روزهای اخیر خبر نمایش این فیلم مستند در یکی از سالن‌های حوزه هنری بار دیگر در فضای رسانه‌ای بحث بر‌انگیز شد، تا جایی که در بعضی اظهارنظرها از ورود حوزه هنری به ساخت فیلم‌هایی با کاراکتر مذکور انتقاد کردند.

یزدان عشیری، مدیر روابط عمومی و محافل سازمان سینمایی حوزه هنری، در گفت‌وگویی با خبرنگار فرهنگی پانا درباره مستند «ایکسونامی» گفت: «این فیلم محصول موسسه «سفیرفیلم» است و اکران خصوصی آن در یکی از تالار های داخلی حوزه هنری صورت می گیرد . فیلم با رویکرد تحلیلی و چالشگرانه به نقد و واکاوی سبک زندگی غربی و فروپاشی نظام اخلاقی سرمایه‌داری و آمریکایی و روایت درون پاشی سیستم بیمار غرب پرداخته است. همچنین، تالی این برنامه بررسی و تحلیل ساختارهای محتوایی مستند و آسیب شناسی هویت فرهنگی بیمار و تک‌ساحتی سرمایه‌داری است که به اسم جهانی‌سازی فرهنگی از سوی رسانه‌های سلطه تبلیغ و القاء می‌شود.



وی ادامه داد: این یک محفل جامعه‌شناختی و نقد و تحلیل است. این مستند اثری جسورانه است که با رویکردی متفاوت به انحطاط و فروپاشی اخلاقی و سبک زندگی جامعه آمریکایی می‌پردازد.»

عشیری با اشاره به حواشی ایجاد شده گفت: «برخی تنها با شنیدن عنوان فیلم برداشت‌های شتابزده ای داشتند. عنوان فیلم واژه یی رسا برای معرفی نوعی آسیب اجتماعی و این طیف از آدمهاست.»

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری در پایان تصریح کرد: «زمانی که رسانه‌های غرب با ارائه اطلاعات نادرست و مغلوط از جامعه ایرانی و جهان اسلام تصویری مخدوش و تحریف‌شده به دنیا نشان می‌دهند، چه ایرادی دارد مستندسازان ما با تکیه بر مبانی و دیدگاه کارشناسانه به نقد جوامع غربی بپردازند. به نظر من این اتفاق فرخنده‌ای است که باید از آن حمایت شود. و حوزه هنری جایگاهی مناسب و مرجع برای فضای گفتمان ، نقد و تحلیل است.»

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار