تفاهم‌نامه همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با فدراسیون کشتی امضا شد

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با فدراسیون کشتی بعدازظهر امروز در وزارت آموزش و پرورش امضا و مبادله شد.

کد مطلب: ۹۶۷۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با فدراسیون کشتی امضا شد

مراسم امضای این تفاهم‌نامه با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی، حسین بابویی رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و‌ مدیران کل حوزه تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

مهرزاد حمیدی در این مراسم گفت: «مدل‌ها و تجربه‌های بین‌الملل و ضرورت‌های زمانی و‌ هم‌ جلساتی که با نمایندگان رسانه‌ها و فدراسیون کشتی داشتیم قرار شد تفاهم‌نامه همکاری با فدراسیون کشتی امضا و اجرا شود. تا هزاره سوم نرسیده بود مدل‌های توسعه ورزشکار مدل‌های هرمی بود. ورزش مدرسه‌ای در پایین‌ترین سطح بود اما با رسیدن هزاره سوم و کاهش حرکت از زندگی‌ مردم، مدل‌های توسعه ورزشکار تغییر کرد. خانواده و مدرسه اهمیت پیدا کردند.»

او ادامه داد: «در خانواده‌های ایرانی هم در دوران طفولیت حتی بچه‌ها را به کشتی گرفتن با هم تشویق می‌کنند. اگر سواد حرکتی در خردسالی شکل نگیرد کودکی که رشد می‌کند نه ورزشکار خواهد شد و نه برای طول عمرش حرکتی خواهد کرد.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: «امروز ارزشیابی روسای فدراسیون‌ها در دوره چهارساله که مدال گرفت یا نگرفت این غیرعلمی است. باید یک‌ سیستم‌ همسو‌ و یکپارچه ملی ایجاد شود و سند ملی شما بگیرد، در ۴ سال هیچ‌کس نمی‌تواند جادو‌ کند. یک صبر استراتژیک و‌ ائتلاف ملی لازم است تا موفقیت‌ها کسب شود.»

حمیدی گفت: «باید تثبیت مدیریت در حوزه ورزش ایجاد شود. باید هم‌افزایی شکل بگیرد و بلندمدت فکر شود. سند تقسیم کار ملی باید در این حوزه وجود داشته باشد تا همه دستگاه‌ها را در یک مسیر قرار دهد. از کودک، نوجوان و‌ جوانی می‌توان انتظار داشت موفق باشد که ۱۰ سال ۱۰ هزار ساعت تمرین داشته باشد. این یک الگوی جهانی است.»

او بر لزوم وجود سند ملی، تقسیم کار ملی، مدل بومی ورزش کشور تاکید کرد و گفت: «هر دستگاهی هم‌ باید تکلیف خود را بداند. نباید ورزشکاران توسط سیستم‌های غیریکپارچه و هر روز توسط یک سازمان در مسیرهای متنوع کشانده شود.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: «ما در آموزش و پرورش اهتمام خود را برای ورزش المپیکی، افتخارآفرین و پهلوانی به کار می‌گیریم و ‌کم نمی‌گذاریم. می‌خواهیم یک کار ملی سه‌جانبه بین وزارت آموزش و پرورش، فدراسیون کشتی و رسانه‌ها ایجاد کنیم. اما سختکوشی و فداکاری زمانی نتیجه می‌دهد که مسیر مشخص باشد. امیدوارم با اهتمام دو طرف ضمانت اجرایی این کار هم شکل بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار