نظام اجتماعی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی (نماد) طرح جامع و کاملی است

سنندج(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان طرح نظام اجتماعی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی (نماد) را طرحی جامع و کامل دانست و گفت: این طرح می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان را ریشه کن کند.

کد مطلب: ۹۶۷۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نظام اجتماعی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی (نماد) طرح جامع و کاملی است

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان ، صبح امروز در کارگاه قطبی آموزش میدانی سامانه نماد که با حضور مسئولین شش استان کشور در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد؛ با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر نور و رحمت، به بیان مطالبی در خصوص اهمیت آسیب های اجتماعی پرداخت و گفت: موضوع آسیب های اجتماعی یکی از مهم ترین و حساس ترین مسائل نظام جمهوری اسلامی ایران است.

قربانی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است؛ اظهار داشت: مسئولین نظام نیز بحث آسیب های اجتماعی را یکی از مهم ترین موضوعات کشور دانسته و برای این موضوع نیز سیاست گذاری و تصمیم گیری می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی و مراقبت از دانش آموزان از اهمیت ویژه ایی برخوردار است؛ خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه مراقبت های لازم صورت نگیرد بسیاری از دستاوردها را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

قربانی با بیان اینکه طرح نظام اجتماعی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی (نماد) از جایگاه ویژه ایی برخوردار است؛ گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی طرح های مختلفی چون برپایی نمایشگاه، پوستر، کارگاه آموزشی، دوره های آموزشی، جشنواره نوجوان خوارزمی و... در این زمینه در مدارس اجرا می شود اما باید منتج به نتیجه شود.

وی طرح نظام اجتماعی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی (نماد) را طرح جامع و کاملی دانست و گفت: این طرح کارها را هدفمند دنبال کرده و غربالگری، بررسی و آزمون، آموزش و شناسایی و در نهایت مداخله را انجام می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اصطکاک الگو را یکی از آسیب های مهم در اجرای هر برنامه دانست و اظهارداشت: خوشبختانه در اجرای نظام اجتماعی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی (نماد) هیچ گونه اصکاک الگویی وجود ندارد و دانش آموز، اولیا و معلمان به صورت مشترک درگیر مسئله هستند.

قربانی داشتن فلسفه ذهنی، انعطاف پذیری و جامعیت پذیری را از مهم ترین ویژگی های یک برنامه هدفمند دانست و گفت: نظام اجتماعی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی (نماد) طرحی هدفمند است که در نهایت ثمربخش و منتج به نتیجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای نظام اجتماعی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی (نماد) 14 دستگاه درگیر این طرح هستند؛ از پیگیری ها معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدذر استان در پیگیری برنامه های این طرح تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر معلمان از لحاظ اعتماد اجتماعی رتبه اول جامعه را در اختیار دارند؛ گفت: رسالت تربیتی و اجتماعی معلمان این است که به سهم و به اندازه توان خود در بحث آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

وی در پایان بار دیگر نظام اجتماعی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی (نماد) را طرحی ارزشمند و مفید دانست و ابراز امیدواری کرد که این طرح بتواند ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی در مدارس و جامعه را ریشه کن کند. ،

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار