استاندار فارس: هیچ دستگاهی نباید از امکانات عمومی به نفع یا به ضرر نامزدهای انتخابات استفاده کند

شیراز (پانا) - استاندار فارس افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران را اعتماد مردم به آن دانست و افزود: همه باید این اعتماد را به عنوان سرمایه‌ای بزرگ پاس بداریم.

کد مطلب: ۹۶۷۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: هیچ دستگاهی نباید از امکانات عمومی به نفع یا به ضرر نامزدهای انتخابات استفاده کند

عنایت الله رحیمی در گردهمایی هیات‌های بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شهرستان های فارس، اظهارداشت: حفظ اعتماد مردم در گرو رفتارهای صادقانه و قانونمندی است و بازرسین انتخابات به عنوان بخشی از مجریان انتخابات باید بر این اعتماد بیفزایند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که کشور با فراز و نشیب هایی روبرو است و معاندان و دولت های استکباری تلاش می کنند هجمه های زیادی را به دولت وارد کنند، افزود: دشمنان تلاش می کنند در صف به هم پیوسته مردم و نظام خلل ایجاد کرده و در اتحاد جامعه گسستگی به وجود بیاورند.

وی با اشاره به این که دشمنان از روش های مختلفی برای ضربه زدن به کشور استفاده می کنند، گفت: جنگ روانی، جنگ اقتصادی و تحریم ها، ایجاد ناامیدی و القای ناکارآمدی برای دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله روشهایی است که دشمنان برای ایجاد شکاف عمیق بین مردم و نظام و دستیابی به اهداف شوم شأن استفاده می کنند.

استاندار فارس با بیان این که در جبهه خودی تلاش های زیادی برای جلب رضایت مردم صورت می گیرد، ادامه داد: تجربه عمر پر برکت 40 ساله جمهوری اسلامی نشان داده است که برآیند کلی این نظام خدمت صادقانه به مردم است که این موضوع از تهاجم ها و تخریب های دشمنان جلوگیری می کند.

دکتر رحیمی تاکید کرد: باید در مقابل توطئه ها هوشیار باشیم و تدابیر مناسبی را برای بی اثر کردن آن ها بیندیشیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی یکی از برگ های برنده نظام است، افزود: دشمنان این همدلی، و همگرایی را هدف گرفته اند تا آن را دچار خدشه کنند و همه دلسوزان باید در پی تقویت این همگرایی و همراهی باشند.

وی با بیان این که شاید عده ای دانسته یا ندانسته در داخل کشور به دنبال دلسرد کردن مردم باشند تا نتوانیم انتخابات پرشوری برگزار کنیم، گفت: کشور در عرصه های بین المللی دچار فراز و نشیب هایی بوده است ولی همواره در حال تعالی و پیشرفت بوده ایم.

استاندار فارس با اشاره به این که ممکن است افرادی بروز برخی مفاسد را بهانه ای برای بی اعتمادی به همه مسئولین کنند، تصریح کرد: اگر دقت کنیم متوجه می شویم میزان متخلفین در برابر مسئولین خدمت گذاران اندک است.

دکتر رحیمی افزود: برخی قصد دارند از اعتماد مردم به دولت و نظام اسلامی بکاهند؛ همه ما باید تلاش کنیم تا این اعتماد را افزایش دهیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر این که باید انتخاباتی پرشور با قانونمندی، سلامت و امنیت با حضور همه نحله های فکری در چارچوب نظام برگزار کنیم، تصریح کرد: این موفقیت باعث می شود تا با این برگ برنده قدرت چانه زنی بالایی در سطح بین الملل داشته باشیم و مردم احساس کنند که رای شان بر سرنوشت شان و بر کشور حاکم است.

وی تاکید کرد: همه به ویژه مسئولین برگزاری انتخابات باید تلاش کنند شور انتخابات ایجاد شود و شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

استاندار فارس با بیان این که ملاک عمل ما در همه مراحل انتخابات باید مر قانون باشد، اظهارداشت: هیچکس نمی تواند خود را بری از قانون بداند و هیچ کس نباید به دلیل این که از جناح ما نیست و عده ای او را قبول ندارند از گردونه انتخابات حذف شود، زیرا این رفتار موجب دلسردی مردم می شود.

دکتر رحیمی با اشاره به این که هیچ دستگاهی نباید از امکانات عمومی به نفع یا به ضرر نامزدهای انتخابات استفاده کند، افزود: بازرسین انتخابات باید با رصد دقیق و گزارش تخلفات، مانع از بروز تخلفات شوند.

نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: هیات های اجرایی باید به مُر قانون عمل کنند و حق را در همه مراحل انتخابات رعایت کنند و تحت تاثیر فشارها قرار نگیرند.

وی ادامه داد: هیچ کس نباید به علت سلایق و به صورت غیرقانونی از گردونه انتخابات حذف شود.

استاندار فارس با بیان این که هیات نظارت، هیات اجرایی، هیات بازرسی، وزارت کشور و نامزدها اضلاع انتخابات هستند، گفت: هیات های اجرایی از میان مردم برگزیده می شوند به این معنی است که اصل انتخابات را طبق قانون مردم برگزار می کنند.

دکتر رحیمی با اشاره به این که هیات بازرسی به عنوان نمایندگانی که سلامت روند انتخابات را نظارت و گزارش می کنند باید وظایف خود را به دقت مطالعه و به آن عمل کنند، افزود: به نامزدهای انتخابات توصیه می کنیم توانائی ها، برنامه ها و اهداف خود و چگونگی دستیابی به این اهداف را مطرح کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: نامزدهای انتخابات باید از ایجاد انتظارات خارج از قانون جلوگیری کنند؛ مردم هوشمند هستند و متوجه می شوند کسی که امروز در خارج از قدرت به قانون مقید نیست، زمانی که وارد مجلس شود قطعا به قانون پایبند نخواهند ماند.

وی با تاکید بر این که نباید خودمان را ولی مردم بدانیم و تصور کنیم که مردم نمی توانند تشخیص دهند، گفت: وظیفه احزاب و نخبگان ارائه مطالب است.

استاندار فارس تصریح کرد: احزاب و نامزدها دیگران را تخطئه نکنند زیرا این کار اشتباه است و از چشم مردم می افتند.

دکتر رحیمی با تاکید بر این که از ورود همه افراد در چارچوب قانون به انتخابات استقبال می کنیم، افزود: کسی که قانون را رعایت کرده است و با روشی درست و صحیح به عنوان تکلیف و ادای دین به مردم وارد انتخابات شده است حتی اگر رای نیاورد، پیروز است.

نماینده عالی دولت در استان فارس اظهارداشت: از هیات بازرسی انتخابات انتظار داریم با رعایت کامل قانون، حسن خلق و سعه صدر با تسلط بر قانون در چارچوب قانون بازرسی بر انتخابات را انجام دهند و از وظایف خود پا را فراتر نگذارند.

وی با تاکید بر این که برای ما هیچ فرقی نمی کند که چه کسانی در انتخابات رای بیاورند، گفت: ما در چارچوب قوه مجریه فعالیت می کنیم و نمایندگان مجلس در چارچوب قوه مقننه وظایف و اختیارات مشخصی دارند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار