اعتراض نمایندگان مجلس به توزیع بیانیه توهین‌آمیز به رئیس‌جمهوری

یوسف‌نژاد: بیانیه صحن مجلس علیه روحانی با امضای ذوالنوری بود + تصویر بیانیه

تهران (پانا) - در حالی که یک عضو هیأت رئیسه مجلس صبح امروز از توزیع بیانیه‌ای بی‌هویت علیه رئیس‌جمهوری در صحن علنی مجلس خبر داد، علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو دیگر هیأت رئیسه مجلس که اجازه توزیع این بیانیه را داده بود اعلام کرد که بیانیه امضای مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس را داشته است و متن بیانیه با امضای او را در اختیار پانا قرار داد.

کد مطلب: ۹۶۷۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
یوسف‌نژاد: بیانیه صحن مجلس علیه روحانی با امضای ذوالنوری بود + تصویر بیانیه

ساعتی بعد از آغاز جلسه علنی صبح امروز مجلس بود که علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه در توئیتی نوشت: «توزیع بیانیه بی‌هویت علیه #رئیس_جمهور درصحن #مجلس اعتراض شدید نمایندگان در تخلف ازمصوبه هیات رئیسه مجلس(مشخص بودن تهیه کننده هر بیانیه) را درپی داشت. مخالفین دولت مطالبه #شفافیت توسط رئیس جمهور را تقابل با رهبری عنوان کرده‌اند!!. موضوع را در اولین جلسه هیات رئیسه، مطرح خواهیم کرد.»

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان، در سخنرانی روز گذشته خود در یزد گفت: «مبارزه با فساد دانه درشت‌ها کجاست و چرا به این فسادها و پول‌ها رسیدگی نمی‌شود اینکه چند نفر را به دادگاه کشانده و تبلیغ مبارزه با فساد شود، بدانید که سرِ مردم کلاه نمی رود مردم باید بدانند پولی که از بیت‌المال پرداخت شده، چگونه و کجا رفته و چه کسانی مسئول هستند و در این زمینه قضات و دادستان‌های شریف نباید از پیگیری این پرونده‌ها بترسند و سرنوشت این پول‌ها را برای مردم روشن کنند در غیر این صورت به مناسبت‌های مختلف و مورد به مورد این ارقام را به مردم توضیح خواهم داد.»

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «از قوه قضاییه که با فسادهای میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می کند می خواهم که مبارزه با فساد میلیارد دلاری را هم برای مردم توضیح دهد. اینکه هنوز بعد از گذشت چند سال برای ما روشن نیست آقایی که 2 میلیارد و 700 میلیون پول مردم را خورد و او را دستگیر کرده و حتی حکم اعدام هم برایش صادر شد و اکنون در زندان است الان، این پول کجاست و چه کسانی مسئول هستند و چرا آنهایی که در این زمینه نقش داشتند برای مردم توضیح داده نمی‌شود.»

این سخنان روحانی انتقادهای زیادی را به همراه داشت. تعدادی از نمایندگان مجلس و منتقدان دولت در طول 24 ساعت گذشته تلاش کرده‌اند که با استفاده از این سخنان به رئیس جمهوری حمله کنند.

خبرنگار پانا در مجلس بیانیه‌ای را که امروز وقتی نمایندگان وارد صحن شدند روی میز خود با آن مواجه شدند به دست آورده است.

بیانیه با دستور علی اصغر یوسف‌نژاد، دبیر اصلاح‌طلب هیأت رئیسه مجلس مبنی بر «توزیع» و «جانمایی» روی میز نمایندگان قرار گرفته است، این در حالی است که بر اساس آیین‌نامه مجلس توزیع بیانیه‌ای که امضا ندارد و هویت آن مشخص نیست غیرقانونی است.

شنیده‌های پانا حاکی از آن است که امروز در صحن مجلس مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار بود که در سخنانی علیه روحانی موضوع سخنرانی او را مطرح کند که فراکسیون مستقلین از این اقدام جلوگیری کردند.

در همین راستا علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا درباره انتشار بیانیه بدون امضا گفت که این بیانیه بدون نام و نشان نیست و مجتبی ذوالنوری آن را امضا کرده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا در بیانیه نامی از ذوالنوری آورده نشده است گفت که این بیانیه در دو صفحه تهیه شده و امضا پای برگه جانشده و کسانی که برگه‌ها را کپی گرفته‌اند امضای ذوالنوری را در کپی نیاورده‌اند.

یوسف‌نژاد به همین دلیل تصویر صفحه‌ای از بیانیه که امضای ذوالنوری در آن قرار دارد را در اختیار پانا قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار