مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس: مادران را به قصه‌گویی ترغیب کنیم

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: باید مادران را بار دیگر به قصه‌گویی ترغیب کنیم تا به نقش تربیتی این سنت به‌عنوان ابراز فانتزی و مدرن نگاه نشود.

کد مطلب: ۹۶۷۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس: مادران را به قصه‌گویی ترغیب کنیم

علی‌عسکر نجفی در آیین اختتامیه‌ی‌ مرحله‌ منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس طی دو روز در شیراز برگزار شد، بابیان این‌که نقش و اهمیت قصه در تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، آن را قالبی تأثیرگذار دانست و افزود: ما به قصه‌ها عادت کردیم زیرا زمزمه مادرانمان بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با بیان این‌که قصه‌ها با مفاهیم ارزشمندی پیوند خورده است گفت: قصه‌ها هر جا که باشیم با ما هستند زیرا مادران با عمیق‌ترین مهرها آن را با زبان و بیان شیوا به ما انتقال دادند و بدین‌وسیله، درس اخلاق، مهر و دوست‌نداشتن فراگرفتیم.

نجفی با ابراز تأسف از این‌که روزگار ماشینی و آلوده شدن به فضاهای امروزی موجب دوری و فاصله از قصه شده است، گفت: اینکه در حوزه عواطف ،دارای خمیرمایه اجتماعی محکم نیستیم ،ناشی از عدم بهره‌مندی از مفاهیم درون قصه‌ها و روایت‌ها است.

وی با یادآوری این‌که جای قصه‌ها را ابزارهای ماشینی و فانتزی گرفته است، تصریح کرد: این جایگزینی ضربات و زیان‌های جبران‌ناپذیری به تعلیم و تعلم وارد کرده است ؛بنابراین باید مادران را بار دیگر به قصه‌گویی ترغیب کنیم تا به نقش تربیتی این سنت به‌عنوان ابراز فانتزی و مدرن نگاه نشود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: باید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که مبادرت به برگزاری جشنواره قصه‌گویی کرده است تقدیر کرد.

نجفی همچنین از کانون پرورش فکری به‌عنوان خانه و مدرسه دوم دانش‌آموزان یادکرد و گفت: باید از قابلیت‌های کانون در یادگیری استفاده بهینه کنیم، ازاین‌رو بر اساس طرح تحول سند بنیادین آموزش‌وپرورش ، لازم است کانون در کنار نهاد تعلیم و تربیت قرار بگیرد.

بیست‌و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور عصر روز جمعه17 آبان به همت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در شیراز آغاز شد و عصر روز نوزدهم آبان 1398 در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل هما در شیراز به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار