سید مجتبی هاشمی: سرودهای دانش‌آموزی با مضامین محلی، سنتی و مقامی با رویکرد تاریخی و حماسی باید در اولویت قرار بگیرد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از ابلاغ دستورالعمل اجرای سرود در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۷۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سید مجتبی هاشمی: سرودهای دانش‌آموزی با مضامین محلی، سنتی و مقامی با رویکرد تاریخی و حماسی باید در اولویت قرار بگیرد

سیدمجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: به منظور اجرای فعالیت 1-8 " برگزاری جشنواره همسرایان امورتربیتی(کرال فرهنگیان) ذیل برنامه 27" بازنگری در برنامه‌ها و فعالیت‌های فوق برنامه با تأکید بر تقویت ایفای نقش تربیتی و مشارکت مؤثر معلمان در تدوین و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها از زیرنظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی و همچنین فعالیت 1-8 " تولید متن نمایشنامه دانش‌آموزی، تولید آلبوم‌های سرود آوا و نوای مدرسه تلفیقی و (محلی مقامی) ذیل برنامه 28 " تولید بسته‌های یادگیری برای فعالیت‌های اختیاری مبتنی بر حوزه‌های تربیت و یادگیری از زیرنظام برنامه درسی برنامه ابلاغی سال 1398 موضوع بخشنامه 9373مورخ 27/01/1398 شیوه‌نامه نغمه " کلیاتی پیرامون هنرهای آوایی" ابلاغ می‌گردد.

او افزود: دستورالعمل هنرهای آوایی توسط وزارت متبوع در کتاب راهکارنامه(شیوه‌نامه مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان سراسر کشور) ذکر شده است، در این شیوه‌نامه سعی بر آن شد که کلیاتی پیرامون هنرهای آوایی بیان کنیم و مدارس در سراسر استان موظف به رعایت مفاد شیوه‌نامه می‌باشند.

هاشمی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با پرداختن به "هنرهای آوایی" در مدارس سراسر استان، روحیه‌ی نشاط، شادابی و انس بیشتر دانش‌آموزان را ایجاد نماییم.

او در بخشی دیگر گفت: در این شیوه‌نامه آمده است که اشعار سرودهای محلی و بومی و مقامی به مسائل فرهنگی، تاریخی، حماسی، آداب و سنن و مشاهیر و مفاخر منطقه پرداخته شود و از سروده‌ها و ترانه‌های عاشقانه و عارفانه و مغایر با اهداف آموزشی و تربیتی در فعالیت سرود دانش‌آموزی پرهیز و جلوگیری شود.(در اینگونه قطعات از تکنیک‌های آوازی چون ویبره، تحریر و ... استفاده شده و در کار گروهی انجام این تکنیک‌ها میسر نیست.)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار