وزیر نفت: ۹۸ درصد جمعیت استان یزد از گاز طبیعی بهره مندند

یزد(پانا) - وزیر نفت گفت: ۹۸ درصد جمعیت استان یزد به صورت مستقیم از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۹۶۷۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در آیین افتتاحیه پروژه‌های شهرستان اشکذر که به صورت همزمان و ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور انجام شد، اظهار داشت: استان یزد از نظر گازرسانی یک استان سبز است و ۹۸ درصد جمعیت استان یزد به صورت مستقیم از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

او افزود: ۱۰۰ درصد شهر‌ها و ۹۰ درصد روستا‌های یزد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند گفت: میزان برخورداری روستا‌های استان یزد از گاز طبیعی به زودی از ۹۷ درصد می‌گذرد.

وزیر نفت با بیان اینکه امسال ۱۹۴ میلیارد تومان در گازرسانی روستایی هزینه شده و می‌شود تصریح کرد: ۱۲ کیلومتر خط انتقال اختصاصی برای پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی اشکذر ایجاد شده است.

زنگنه از انجام ۳۵ میلیارد تومان هزینه در این پروژه خبر داد و افزود: در حال حاضر این شهرک صنعتی کمتر از یک سوم ظرفیت خود را پوشش می‌دهد و می‌تواند تا سه برابر این میزان را پوشش دهد و در زمینه گاز مشکلی نداشته باشد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم در مراسم افتتاح طرح‌های گازرسانی یزد اظهار داشت: طرح عظیم توربین کمپروسور که امروز بعد از ظهر افتتاح شد جزو کار عظیم اقتصاد دانش محور است و کار پرافتخاری برای کشور به حساب می‌آید.

او افزود: در مسئله گازرسانی هم از وزارت نفت تشکر می‌کنیم که کار بزرگ و عظیمی در سطح کشور در حال انجام است.

رئیس جمهور ادامه داد: این که در استان یزد ۹۸ درصد مردم از لوله کشی گاز استفاده می‌کنند کار بسیار بزرگ و عظیمی است که صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار