معاون رئیس جمهور از افزایش دو و نیم برابری اعتبارات استان یزد خبرداد

یزد(پانا)- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور به تشریح اعتبارات عمرانی استان یزد پرداخت.

کد مطلب: ۹۶۷۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون رئیس جمهور از افزایش دو و نیم برابری اعتبارات استان یزد خبرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدباقر نوبخت افزود: طی سالهای 92تا98 در مقایسه با 582میلیارد تومان اعتبارات دولت قبلی برای استان یزد 1455میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که افزایش دو و نیم برابری را نشان می دهد.

معاون رئیس جمهور افزود طی سالهای 96تا98 بالغ بر 1203میلیارد تومان در قالب اعتبارات ملی و استانی برای یزد تعلق گرفت که میانگین آن 380میلیارد تومان در هفت سال است که در مقایسه با 145میلیارد تومانی که در سال های 88تا91 بود دو و شش دهم برابر افزوده شده است.
نوبخت افزود:در سفر قبلی که رئیس جمهور به استان داشتند 46مصوبه با اعتبار 970میلیارد تومان در جلسه شورای اداری تصویب شد که تاکنون 191میلیارد تومان پرداخت شده و 112درصد آن رقم تصویب شده اما هنوز تعداد پروژه ها به حد تکمیل نرسیده و 37میلیارد تومان دیگر باید پرداخت کنیم.
وی ادامه داد از 46پروژه تصویب شده در سفر قبل 22پروژه کاملا محقق شده و 16پروژه بالای 70درصد محقق شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در این سفر رئیس جمهور در بحث اشتغال برنامه ویژه ای را اختصاص داده است و نمایندگان استان و مدیر برنامه ریزی باید به صورت مستمر پیگیری کنند.

وی افزود: در این راستا از منابع عمومی 890میلیارد تومان برای این 38پروژه در نظر گرفته شد که بخش آموزش عالی10 فرهنگ و گردشگری41 و برای منابع آب49 و برای بهداشت و درمان116 و برای حمل و نقل 525میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که از سوی دولت هزینه خواهد شد.
نوبخت ادامه داد: ضلع مثلث مفقوده برای گردشگری راه آهن اصفهان به یزد و شیراز است اما یزد به شیراز یک حلقه مفقوده است که رئیس جمهور اجازه دادند با اعتبار مورد نیاز یزد را به اقلید وصل کنیم و از آنجا به شیراز وصل خواهد شد.
معاون رئیس جمهور افزود: در سفر گذشته رئیس جمهور 70کیلومتر از خط دوم بافق به اصفهان که از مسیر ارژنگ عبور می کند مورد بهره برداری قرار گرفت که تا دهه فجر 30 کیلومتر دیگر و تا هفته دولت سال آینده کاملا به پایان می رسد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود برای کشاورزی هم 78میلیارد تومان و برای ورزش 21میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که آن شاء الله طی امسال و سال آینده باید به انجام برسد.
نوبخت افزود: در این سفر رئیس جمهور 129میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی استفاده می کنیم و امیدواریم برنامه تولید و اشتغال را که برنامه ویژه ای با 221میلیارد تومان است در استان یزد شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار