همزمان با سفر رئیس جمهوری انجام می‌شود

بهره‌برداری از ۳۰ طرح معدنی و صنایع معدنی در یزد و کرمان

تهران (پانا) -  همزمان با سفر حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهوری به استان های یزد و کرمان روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان ماه ۳۰ طرح معدن و صنایع معدنی که میلیاردها تومان برای آنها سرمایه‌گذاری شده به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۹۶۷۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۳۰ طرح معدنی و صنایع معدنی در یزد و کرمان

گزارش شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است، افتتاح ۳۰ طرح معدنی و صنایع معدنی در استانهای یزد و کرمان اشتغال بیش از دو هزار نفر را فراهم می‌کند که این پروژه‌ها در زمینه‌های فولاد، مس و سنگ آهن خواهد بود.

بر پایه این گزارش، بخش ریالی سرمایه‌گذاری انجام گرفته در این پروژه‌ها بیش از 12 هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان و بخش ارزی بالغ بر ۵۳۷ میلیون یورو برآورد می‌شود.

همچنین در این ۳۰ طرح معدنی و صنایع معدنی،۲۴ طرح مربوط به مجموعه شرکت های گل گهر است،‌ چهار طرح متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت های فولاد بافت و چادرملو نیز هر کدام، یک طرح آماده افتتاح دارند.
علاوه براین در ارتباط با بحث اشتغال هم که رقم بیش از دو هزار شغل مستقیم پیش بینی شده، به ترتیب یک هزار و ۲۷۰ نفر متعلق به شرکت های گل گهر، ۲۰۰ شغل مربوط به کارخانه های احیای مستقیم فولاد بافت در استان یزد، ۲۰۰ شغل مربوط به طرح های شرکت مس و ۲۵۰ نفر نیز به طرح احیای مستقیم شرکت فولاد چادرملو است.

پیشتر «خداداد غریب پور» معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفته بود: امسال حداقل ۳.۵ میلیارد دلار طرح‌های بخش معدن و صنایع معدنی به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع بخش خصوصی جذب شده است.

وی افزود: جذب حداکثری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تکمیل طرح های توسعه یا راهبری واحد های موجود که موجب واگذاری هشت محدوده و معدن در اختیار شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی امسال قرار است افزون بر ۳.۵ میلیارد دلار طرح افتتاح شود که عمده آنها مشارکت بخش خصوصی را به دنبال دارد و تداوم این امر در دستور کار سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) است.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن وتجارت هم ماه گذشته در ارتباط با عملکرد تولیدات اقلام تحت پوشش این وزارتخانه گفته بود، در ۶ ماه نخست امسال صنایع غذایی ۱۵ درصد، فولاد خام ۶.۵ درصد، تولیدات فولادی ۹.۳ درصد، مس ۱۸ درصد و کاشی و سرامیک ۶.۵ درصد افزایش تولید ثبت شده است.

وی پیرامون تولید صنایع سیمان کشور که به سبب وجود مشکلات منفی شده بود، گفت: از سه ماهه چهارم سال گذشته روند افزایش را آغاز و در سه ماهه دوم امسال به بیش از پنج درصد رشد رسید.

رحمانی خاطرنشان کرد: آمارهای جهانی که اعلام کنندگان آنها نسبت به عملکرد ایران هیچ ملاحظه‌ای ندارند، گواهی می‌دهند که رشد تولید کالاهای صنعتی ایران در سه ماهه چهارم سال ۹۷ منفی بود، سه ماهه نخست امسال از وضعیت منفی گذشت و به مثبت یک درصد رسید و این روند در سه ماهه دوم سال ۹۸ نیز ادامه یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار