اجرای 700 برنامه به مناسبت هفته کتاب از 23 تا 30 آبان در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل کتابخانه های عمومی اردبیل گفت: بیش از 700 برنامه به مناسبت هفته کتاب از 23 تا 30 آبان در استان اجرا می شود.

کد مطلب: ۹۶۷۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای 700 برنامه به مناسبت هفته کتاب از 23 تا 30 آبان در استان اردبیل

پروانه رضا قلی زاده به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در جمع خبرنگاران گفت: 59 هزار نفر در 79 باب کتابخانه عمومی در استان عضو هستند و از بیش از 900 هزار نسخه کتاب موجود در این کتابخانه ها استفاده می کنند.
او گفت: بر اساس آمارها، بخش کودک و نوجوان پر مخاطب ترین بخش در کتابخانه های استان است و بخش رمان و داستان نیز رتبه دوم از نظر استقبال مخاطبان را داراست.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از افتتاح کتابخانه عمومی شهر پارس آباد و اجیرلو تا پایان امسال نیز خبر داد و گفت :با افتتاح این کتابخانه ها سرانه فضای کتابخانه ای استان از 2/5 متر فعلی به 2/6مترمربع به ازای هر یکصد نفر خواهد رسید که بالاتر از میانگین کشوری است.
رضا قلی زاده افزود بودجه عمرانی کتابخانه های استان امسال یک میلیارد و 700 میلیون تومان در نظر گرفته شده و با توجه به وجود طرح های نیمه کاره کتابخانه ای در استان این اعتبارات کافی نبوده و حضور خیرین کتابخانه ساز برای افزایش دسترسی مردم به کتاب امر ضروری است.
او گفت: فرهنگ کتاب خوانی بعنوان یک سرمایه اجتماعی می تواند از بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه پیشگیری کند و خانواده ها به عنوان اصلی ترین عامل در نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه باید به این وظیفه فرهنگی خود در قبال نسل آینده عمل کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین گفت: بیش از 700 برنامه به مناسبت هفته کتاب از 23 تا 30 آبان در استان اجرا می شود و در روز 25 آبان عضویت در کتابخانه های استان رایگان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار