معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل خبر داد:

افتتاحیه ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در زنجان

زنجان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل ، از افتتاحیه ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استان زنجان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۷۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در زنجان

ذبیح الله تاراسی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اهداف برگزاری المپیاد درون مدرسه ای گفت: مشارکت و مدرسه‌ محور بودن، توام با گسترش اخلاق ورزشی و اسلامی از اهداف این برنامه است؛ همچنین ایجاد نشاط و ارتقای روحیه دانش‌آموزان و توسعه و ارتقای آمادگی جسمانی از دیگر اهداف مورد نظر است.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف مهم این المپیاد شناسایی استعدادهای دانش آموزان است که در دو بخش دختران و پسران با همکاری اولیای و مربیان پیگیری می‌شود و خود دانش‌آموزان در برگزاری این مسابقات فعالیت می کنند.

تاراسی اظهار کرد: باید فعالیت های ورزشی در مدارس توسعه یابد و برای این کار برنامه های منسجمی در حوزه تربیت بدنی از قبیل طرح های مدرسه پویا، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، نرمش صبحگاهی، کانون های ورزشی درون و برون مدرسه ای و ایجاد سازه های ورزشی کوچک در مدارس به اجرا در می آید.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: کم تحرکی یکی از عوامل بروز مشکلات جسمی در بین دانش آموزان است، برای دانش آموزان لازم است در کنار تحصیل علم و دانش به سلامت جسم و روح خود هم اهمیت دهند و برگزاری المپیادهای ورزشی بستر این مهم را فراهم می کند.

تاراسی تصریح کرد: طرح المپیاد درون مدرسه ای به ‌عنوان یک برنامه مکمل ورزشی با هدف افزایش میزان فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و برای ایجاد فرصتی برای مشارکت گروهی و یادگیری مهارت‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

وی همچنین ابراز داشت: با توجه به اینکه تمام مراحل اجرایی از ابتدا تا انتهای این مسابقات با مشارکت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، برگزاری این المپیاد فرصت مناسبی برای مشارکت دانش‌آموزان و تقویت اعتماد به نفس آنها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار