مدیرکل راه وشهرسازی سیستان وبلوچستان: سهمیه این استان در طرح اقدام‌ملی مسکن ۲۰ هزار واحد‌مسکونی است

اکبری: ۷ هزار واحد‌مسکونی سهمیه زاهدانی‌ها

زاهدان (پانا) - مدیرکل راه و‌شهرسازی سیستان وبلوچستان با اشاره به سهمیه 20 هزار واحدی این استان گفت: نام‌نویسی طرح اقدام ملی مسکن در استان آغاز شده ومتقاضیان می‌توانند بامراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شرایط نحوه ی نام‌نویسی را مطالعه و سپس اقدام کنند.

کد مطلب: ۹۶۷۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل راه وشهرسازی سیستان وبلوچستان: سهمیه این استان در طرح اقدام‌ملی مسکن ۲۰ هزار واحد‌مسکونی است

عطاء الله اکبری اظهار کرد: سهمیه این استان در طرح اقدام ملی مسکن ۲۰ هزار واحد مسکونی است که ۷ هزار واحد در شهر زاهدان و بقیه در سایر شهرها ساخته می‌شود.

او محدوده مدنظر برای ساخت این واحد را در پهنه جنوبی شهر زاهدان اعلام کرد و ادامه داد: ۵۰ هزار واحد از مجموع قریب به ۵۰۰ هزار واحدی که دولت می خواهد در قالب طرح اقدام ملی واگذار کند را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تقبل کرده که در آن قسمت هم اولین استانی هستیم که جهت تحقق سهمیه آن از این طریق نیز اقدام خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: بدین منظور زمینی از طرف این اداره کل به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) واگذار شده که خود ستاد اجرایی در پی تامین منابع مالی و مشخص کردن جامعه هدف آن است.

او در خصوص شرایط لازم برای استفاده متقاضیان از این طرح ابراز کرد: قانون ساماندهی برای افراد متقاضی ۴ شرط را تعیین کرده، یکی سابقه سکونت بالای پنج سال، تاهل، عدم استفاده از تسهیلات دولتی و وام هایی که در قالب مسکن مهر (۹ درصدی) از طرف دولت اعطا شده و نداشتن سابقه مالکیت از جمله این شرایط است.

اکبری بیان کرد: در این طرح تلاش دولت بر این است که زمین و مسکن به نیازمندان واقعی آن برسد بنابراین این ۴ شرطی که در قالب قانون ساماندهی حاکم است همچنان عملیاتی است.

او گفت: وام ۹ درصد فقط مختص ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و محدوده بازآفرینی (حاشیه شهر) است و بقیه کسانی که به آنان در قالب تعاونی‌ها زمین واگذار می‌شود از وام ۱۸ درصد استفاده می‌کنند که در این زمینه رایزنی‌هایی با بانک مسکن در حال انجام است تا این خط اعتبار باز شود.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متقاضی در این مرحله تنها آورده مالی برای ساخت را تقبل می‌کند و برای زمین فعلا آورده مالی نیازی نیست.

این واحدها براساس آنچه برنامه وزارت راه و شهرسازی است در مدت ۲ سال ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود.
طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور است و بر مبنای آن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است که باید احداث شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار