در بازدید میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پژوهشسرای های دانش آموزی خیام مطرح شد:

هیچ جایی در آموزش و پرورش بهتر از پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی نیست / مجلس از پژوهش‌سراها و صاحبان ایده‌ حمایت می کند

اهر(پانا) - میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از غرفه اختراعات و ابداعات پژوهشسرای خیام اهر در نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز در محل نمایشگاه بین المللی تبریز بازدید کرد.

کد مطلب: ۹۶۷۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
هیچ جایی در آموزش و پرورش بهتر از پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی نیست / مجلس از پژوهش‌سراها و صاحبان ایده‌ حمایت می کند

سید حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از غرفه اختراعات و ابداعات پژوهشسرای دانش آموزی خیام مدیریت آموزش و پرورش اهر در نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز در محل نمایشگاه بین المللی تبریز دیدار کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ضمن این بازدید از پژوهشسرای خیام مدیریت آموزش و پرورش اهر به عنوان پژوهشسرای مطرح و برتر کشوری در زمینه ایده پردازی و ثبت اختراعات دانش آموزی به نیکی نام برد که در این زمینه از سابقه و اعتبار بسیار خوبی در کشور برخوردار است.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس در جمع مدیران پژوهشسراهای استان آذربایجان شرقی و دانش آموزان مخترع و مبتکر خاطر نشان ساخت: پرورش درست دانش‌آموزان نخبه‌ای که در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در کشور پرورش می‌یابند، دغدغه‌های فعلی که میدان برای نخبگان نیست و کسی به این افراد بها نمی‌دهد را از بین می‌برد.

سید حمایت میرزاده خاطر نشان ساخت: هیچ جایی در آموزش و پرورش بهتر از پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی نیست و تمام مناطق نیز آن را دارند؛ دانش‌آموزان و امکانات اولیه در آنجا وجود دارد، اما سازمانی که مسئولیت بحث مربوط به تیزهوشان و نخبگان را در آموزش و پرورش دارد باید به آن ها بها و میدان بدهد و در این صورت است که جامعه نیز در آینده به آنها بها و میدان خواهد داد.

وی افزود: مجلس از پژوهش‌سراها و صاحبان ایده‌ها حمایت می کند و به جای بخشی‌نگری و جزیره‌ای عمل کردن پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی باید از آنها حمایت و پشتیبانی شود. وی افزود: در تمامی مناطق آموزش و پرورش پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی وجود دارد که هدف و فلسفه آنها این است که دانش‌آموزان نخبه‌ای که صاحب ایده و فکری هستند و طرح و خلاقیتی دارند را شناسایی کرده و سر و سامان دهند، انصافا در این حوزه نیز خوب کار می‌شود.

میرزاده در مورد تلاش‌های مجلس در این خصوص گفت: وظیفه مجلس قانونگذاری است، هر 5سال یکبار نیز برنامه 5ساله نوشته می‌شود و در برنامه 5ساله علی‌رغم اینکه دولت پیشنهادی در این زمینه نداشت، اما مجلس در برنامه 5ساله آورده که در چه قالبی از پژوهش‌سراها، هنرستان‌ها، کارآفرینان و صاحبان ایده‌ها حمایت شود. دولت نیز هر سال که بودجه را می‌آورد باید به گونه‌ای بودجه را بیاورد که هر سال 20درصد از برنامه 5ساله تحقق پیدا کند و در عرض 5 سال کل 100 درصد آن برنامه 5ساله تحقق پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: این لایحه باید از طرف دولت بیاید که برای تحقق برنامه 5ساله که مجلس این حمایت‌ها را در آنجا دیده است، دولت بودجه‌ای پیش بینی کرده باشد یا خیر، اگر دولت پیش بینی کرده باشد که بسیار عالی است اما اگر برای اینکار بودجه‌ای پیش‌بینی نشده باشد، مجلس در کمیسیون‌های تخصصی تا جایی که ممکن است مجبور است از مکان‌های دیگر جابه‌جایی انجام دهد تا به این افراد کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار