دانش آموزان اعزام شده به اردوی راهیان نور در گفت و گو با پانا؛

راه شهدا را ادامه می‌دهیم/حجاب ما، سلاح برنده جنگ نرم

لامرد (پانا) – اردوی دانش آموزی راهیان نور کلاس درسی است که معلمش شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس و دانش آموزان لامردی شاگردان این کلاس هستند.

کد مطلب: ۹۶۷۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
راه شهدا را ادامه می‌دهیم/حجاب ما، سلاح برنده جنگ نرم

شاید امروز یکی از بهترین راهکار ها برای مقابله با اقدامات خصمانه دشمن در جنگ نرم، آگاه سازی جوانان و نوجوانان در اردو های راهیان نور است.

بازدید از مناطق عملیاتی جنوب در قالب اردوی راهیان نور دانش آموزی یک حرکت فرهنگی جامع و پدافند مهمی در مقابل هجمه های دشمن است که دانش آموزان می توانند با حضور در این مناطق، ضمن نگه داشتن یاد و خاطره شهدا با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی آشنا و خود را به راه و سیره شهدا پیوند زنند.

سیده فاطمه عباسی دانش آموز لامردی شرکت کننده در اردوی راهیان نور به خبرنگار پانا گفت: هیجانی که برای رفتن به این اردوی فرهنگی داشته ام هیچ زمان نبوده است. در این سفر حضور پیدا کردیم تا در خاک شلمچه قدم هایمان را جای قدم های شهدا بگذاریم و بار دیگر به آنها بگوییم ادامه دهنده راه شهدا هستیم.

وی با اشاره به فلسفه حجاب در وصیت نامه شهدا، افزود: فکر می کنم دختران با رعایت کردن حجاب خود سنگری محکم در عرصه جنگ نرم ساخته اند.

هانیه راهپیما دانش آموز دبیرستان علامه لامرد با بیان اینکه ما اردو‌های زیادی رفته ایم اما اردوی راهیان نور متفاوت است، ابراز کرد: یکی از زیبایی های این اردو، دیدن اماکن و روایت هایی است که تاکنون تنها شنیده‌ایم و می توان در آن لحظه خاطره‌های تلخ و شیرین، پیروزی‌ها و دلاورمردی‌ها را یک جا ببینیم.

فاطمه قاسمی دانش آموز متوسطه دوم آموزشگاه زینبیه لامرد به عنوان خبرنگار و عکاس خبری خبرگزاری پانا در قالب اردوی راهیان نور اعزام شده است که بیان می کند: قلم و دوربینم را آماده ثبت لحظات دلدادگی دانش آموزانی خواهم کرد که برای اولین بار در این مناطق حضور پیدا می کنند و این شور و شوق را مطمئنا هیچ کجای دیگر ندیده ام.

به گزارش پانا ، دانش آموزان می توانند در اردوی دانش آموزی راهیان نور از فرصت مناسبی که در اختیار دارند کمک بگیرند تا ارزش ها و آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس و فداکاری های شهدای والا مقام را از طریق نرم افزار های فضای مجازی به دنیا معرفی کنند.

نخستین گروه از دانش آموزان دختر لامردی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، این گروه 320 نفره با 8 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غرب کشور اعزام شدند؛ دانش آموزان در این اردو از مناطق جنگی و عملیاتی خرمشهر، اروند، دهلاویه، فکه و طلاعیه بازدید می‌کنند.

گزارشگر/سیدمحمدحقایقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار