محمود واعظی در یزد:

برای موفقیت و آبادانی کشور هیچ راهی جز حمایت از ایده‌های جوانان نخبه وجود ندارد

یزد (پانا) - دکتر واعظی در نشستی با فناوران و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرین استان یزدگفت:دانشگاه‌ها باید از آموزش محور به مهارت‌محور تبدیل شوند/حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان یک ضرورت است/ دانشگاه با ایجاد ارتباط با بخش صنعت، می تواند به مرکز تولید و خلق ثروت تبدیل شود/

کد مطلب: ۹۶۷۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
برای موفقیت و آبادانی کشور هیچ راهی جز حمایت از ایده‌های جوانان نخبه وجود ندارد

رئیس دفتر رئیس جمهور تبدیل اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان را یک ضرورت دانست و با تأکید بر اهتمام دولت در این زمینه، اظهار داشت: برای رقابت پذیر کردن تولیدات و کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی، چاره‌ای جز حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان وجود ندارد و رئیس جمهور بر این موضوع تأکید جدی دارند.

دکتر محمود واعظی روز شنبه در نشست صمیمی با فناوران و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرین استان یزد با اشاره به علاقمندی خود به تأسیس و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در سال‌های 92 و 93 بخشی از بودجه وزارت ارتباطات را به تقویت ابتکارات جوانان نوآور و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دادیم و بدین وسیله این شرکت‌ها به همراه استارت‌آپ‌ها شکل گرفتند.
رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها بایستی از وضعیت آموزش محور به مهارت‌محور تبدیل شوند، اظهارداشت: امروز دانشگاه‌های کشورمان می‌توانند با توجه به گسترش فضای فناوری‌های نوین به مرکز تولید و خلق ثروت تبدیل شوند. همچنان که در بسیاری از کشورهای دنیا دانشگاه‌ها با صنعت مرتبط شده و به خودکفایی رسیده‌اند.
دکتر واعظی اضافه کرد: حتماً بایستی دانشگاه‌های کشورمان با بخش صنعت، ارتباط برقرار کرده و به سمت خودکفایی حرکت کنند و شرایط به گونه‌ای باشد که بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و حتی علوم انسانی چنانچه با مشکل مواجه شدند بدانند که راهی جز مراجعه به دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه ندارند.
رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: قانون شرکت‌های دانش‌بنیان که مدت‌ها پس از تصویب همچنان بی‌استفاده باقیمانده بود در دولت تدبیر و امید احیاء گردید و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده می‌شود.
دکتر واعظی یکی از مطالبات و تأکیدات رئیس جمهور را ایجاد تحول در اقتصاد کشور با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: امروز دیگر با دنباله‌روی از سبک‌های گذشته نمی‌توان در بخش صنعت، کشاورزی و سایر حوزه‌ها رقابت و تحرک ایجاد کرد تا چنانچه فناوری‌های نوین را وارد اقتصاد، صنعت و کشاورزی نکنیم، این حوزه‌ها به سرعت عقب خواهند ماند.
رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر دولت روحانی برای گسترش فضای مجازی این همه فشار را تحمل کرد با این هدف و انگیزه بود که بخش آی‌تی و آی‌سی‌تی می‌تواند پیشران اقتصاد کشور باشد.
دکتر واعظی خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زودبازده بوده و می‌تواند از لحاظ اقتصادی و اشتغال بسیار مؤثر باشد.
رئیس دفتر رئیس جمهور تأکید دولت بر اجرای دولت الکترونیک را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت با جدیت اجرای چنین طرح‌هایی را پیگیری می‌کند چرا که آن را به نفع مردم و شفافیت بیشتر در اداره امور می‌داند.
دکتر واعظی تصریح کرد: در مقابل مشکلات نباید خسته و ناامید شویم و اگر معتقدیم راهمان درست و هدف‌هایمان مقدس است، قطعاً دست به دست هم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور تلاش برای راه‌اندازی کارخانه نوآوری یزد را اقدامی بسیار مبارک توصیف کرد، گفت: از مسئولان استانی و روسای دانشگاه‌ها می‌خواهم که مطالبات و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را جدی‌تر پیگیری کنند چرا که اگر جوانان بدانند که مسئولین نسبت به پیگیری اقدامات آنها اهتمام ویژه دارند با انگیزه مضاعفی تلاش خواهند کرد.
دکتر واعظی تصریح کرد: حتی اگر در شرایط تحریم نبودیم، باید به نیروهای نخبه و کارآفرین اعتماد می‌کردیم، چرا که برای موفقیت و آبادانی کشور هیچ راهی جز حمایت از ایده‌های جوانان نخبه وجود ندارد و امروز که در شرایط تحریم، ظالمانه قرار داریم حمایت از این جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان ضرورت مضاعفی دارد.
در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای در حضور رئیس دفتر رئیس جمهور بین پارک علم و فناوری یزد و صندوق نوآوری و شکوفایی به امضاء رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار