احیاء معماری بومی سواحل جنوبی ایران بررسی می‌شود

تهران (پانا) - همایش ملی میراث معماری کرانه‌های ساحلی جنوب ایران و شهرهای فردا با هدف باز شناسی و احیاء معماری بومی سواحل جنوبی ایران بر مبنای تکنولوژی‌های نوین صنعت ساختمان بهمن ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۷۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
احیاء معماری بومی سواحل جنوبی ایران بررسی می‌شود

به گزارش خبرآنلاین،‌ مهدی رعیتی، دبیر شورای عالی سیاست گذاری این همایش اعلام کرد: در این همایش ملی که با همت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی کشور ، مرکز تحقیقات شهرسازی ، و اندیشگاه مهسا و سازمان منطقه آزاد کیش برگزار میشود برای نخستین بار جایزه بین­المللی سالیانه معماری حریره نیز به صاحبان ایده و طراحان و سازندگان ممتاز شرکت کننده در این جایزه اعطا می‌شود و مقرر است برنامه­‌ای مدون جهت ایجاد نگرشی پیشرو در معماری و صنعت ساخت و ساز کرانه­های ساحلی جنوب ایران با تاکید بر نهادهای بومی و ملی ایران پایه گذاری ‎شود.

تدوین الگوهای بومی هدایت آب و عناصر اجزای آن و نیز بررسی مصالح و فناوری­های بومی قابل احیاء در ساخت و سازهای جدید، در کرانه‌­های ساحلی خلیج فارس و دریای عمان از جمله موضوعات محوری این همایش ملی است. همایش ملی میراث معماری کرانه­‌های ساحلی جنوب ایران و شهرهای فردا و نخستین دوره اعطای جایزه بین­المللی سالیانه معماری حریره روزهای دوم، سوم و چهارم بهمن جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار