استقبال پرشور مردم ابرکوه از کاروان امام رضا(ع)

ابرکوه (پانا) -  هم‌زمان با گرامیداشت سالروز ورود امام رضا (ع) به ابرکوه در سال 195 هجری شمسی، آیین استقبال از کاروان نمادین امام هشتم(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی در ابرکوه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۷۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
استقبال پرشور مردم ابرکوه از کاروان امام رضا(ع)

"حجت الاسلام احمد مروی "میهمان ویژه این مراسم بود که در کنار مردم ابرکوه در راهپیمایی از میدان امام حسین(ع) به طرف طرف منزلگاه امام رضا(ع) شرکت کرد.

وی اظهار کرد:حقیقتا این شور واحساسات پاک قابل بیان ووصف نیست که مردم یک شهر به مناسبت هزار ودویستمین سال قدم گذاشتن ولی خدا و حجت خدا به شهرشان انجام می دهند.واین احساسات نسبت به اهل بیت عصمت وطهارت در قالب هیچ شعر وادبیاتی نمی گنجد.

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام ‌جمعه ابرکوه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: با همت بلند آستان قدس رضوی و به لطف خدا، بزرگ‌ترین مجتمع بین‌ راهی مسافرین و زائران امام رضا(ع) در ورودی ابرکوه هم‌اکنون در حال ساخت است و عنوان شهر امام رضا(ع) را برای ابرکوه، به عنوانی محقق‌تر تبدیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مسجد بیرون نیز که منزلگاه امام رضا (ع) است توسط آستان قدس رضوی و با همکاری سازمان میراث فرهنگی به موقعیتی برجسته و ممتاز تبدیل شده و یکی از نمادهای حرم مطهر رضوی برای زائران خواهد بود.

گفتنی است :هفدهم آبان ماه سالروز سفر تاریخی و اقامت سه شبانه‌ روزی موکب قدسی حضرت ثامن‌الحجج (ع) به ابرکوه در سال 195 هجری شمسی و هم‌زمان با ربیع‌الاول سال ۲۰۱ هجری قمری است که در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به نام «روز ابرکوه» نام‌گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار