تمام مدارس اردبیل به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند

اردبیل (پانا) - مدیر کل نوسازی مدارس اردبیل گفت: سال آینده تمام مدارس اردبیل به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند.

کد مطلب: ۹۶۷۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تمام مدارس اردبیل به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند

دولت لطفی در حاشیه بازدید از مدارس خلخال گفت: در سال‌های اخیر منابع مناسبی برای استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس اختصاص داده شده که اگر این تخصیص‌ها تا دو سال آینده ادامه پیدا کند هیچ مدرسه غیراستاندارد از نظر تامین گرمایش نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه به هیچ وجه به مدارس غیردولتی فاقد تجهیزات و امکانات گرمایشی استاندارد مجوز فعالیت ارائه نمی‌شود، افزود: تمامی مدارس غیردولتی موظف هستند در اولین فرصت سامانه گرمایشی خود را استاندارد کرده تا شاهد وقوع حوادث ناگوار در این حوزه نباشیم.

مدیر کل نوسازی، تجهیز توسعه مدارس استان ادامه داد: هر چند صاحبان برخی واحد آموزشی غیردولتی در این زمینه مقاومت می‌کنند، اما ما آماده تحویل بخاری‌های هرماتیک به مدارس هستیم تا به سهولت و راحتی از این سامانه گرمایشی در مدارس استفاده شود.

لطفی با بیان اینکه تعداد کمی از مدارس غیردولتی به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده‌اند، گفت: همچنان از ۹۱۷ مدرسه غیردولتی و پیش دبستانی استان بیش از ۵۰۰ واحد سامانه گرمایشی غیراستاندارد دارند که باید هر چه سریع‌تر این واحد‌های آموزشی به سیستم گرمایشی مناسب مجهز شوند.

او اظهار کرد: با هدف نوسازی سامانه گرمایشی مدارس روستایی در شهرستان خلخال و کوثر از اول پاییز امسال طرح تعویض بخاری‌های فرسوده مدارس در روستا‌های محروم در اولویت اداره کل نوسازی استان قرار گرفته و بیش از ۳۵ مدرسه روستایی در شهرستان خلخال و کوثر به سیستم گرمایشی هرماتیک مجهز شداند.

مدیر کل نوسازی، تجهیز توسعه مدارس استان افزود: در شهرستان خلخال در مدارس روستا‌های آق بلاغ کرد، کلستان علیی و سفلی، گرمخانه، کلی وارث‌آباد، قزل‌درق، کهران، گزاز و سه مدرسه در بخش شاهرود خلخال و در شهرستان کوثر نیز به تفکیک در ۲۱ روستا بخاری هرماتیک نصب و راه اندازی شده است.

لطفی با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر پنج میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مدارس شهرستان خلخال هزینه شده، اظهار کرد:اعتبار هزینه شده برای تجهیز مدارس روستایی به بخاری‌های هرماتیک بیش از یک میلیاردو ۸۰۰ میلیون ریال است.

او با اشاره باینکه هم اکنون سیستم گرمایشی هشت مدرسه قدیمی شهر خلخال فرسوده و قابل تعمیر نیست از تلاش برای تامین اعتبار نوسازی سیستم‌های حرارتی این مدارس خبر داد وگفت:گفت: طرح استانداردسازی سامانه گرمایشی دبیرستان اطلاعات خلخال نیز با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به زودی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل نوسازی استان اردبیل بیان کرد: سلامتی دانش آموزان یک اصل مهم در مدارس بوده و کاهش خطرات و ایجاد ایمنی بالا در مدارس در خصوص سیستم‌های گرمایشی یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار