تاکید سخنگوی آتش نشانی بر لزوم آمادگی در برابر حوادث و بلایای طبیعی

تهران (پانا) -سخنگوی سازمان ایمنی و آتش نشانی شهرداری تهران بر لزوم توجه به ایمنی و حفظ آمادگی برابر حوادث و بلایای طبیعی تاکید کرد و گفت ایمنی در ذهن مسئولان و متولیان امر نهادینه نشده است و امیدواریم این مسئله را جدی بگیریم.

کد مطلب: ۹۶۷۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکید سخنگوی آتش نشانی بر لزوم آمادگی در برابر حوادث و بلایای طبیعی

جلال ملکی در پیام ویدیویی با اشاره به وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی گفت: در زلزله آذربایجان تعدادی جان خود را از دست دادند و تعدادی خانه تخریب و عده زیادی آواره شدند. وقوع بلایای طبیعی عادی است اما چرا ما در برابر آن آمادگی خود را حفظ نمی‌کنیم؟

وی افزود: سال گذشته هم در این بخش زلزله رخ داد ولی باور آدم نمی شود به فاصله یک سال بار دیگر زلزله رخ دهد و بار دیگر متحمل این حجم خسارت و آسیب بشویم؛ در حقیقت نباید از یک سوراخ چند بار گزیده شویم. مگر نه اینکه باید خانه ها مقاوم سازی شود و بر اساس اصول شهرسازی ساخته شود؟

ملکی با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط شهرسازی در ساخت و سازها گفت: اگر قرار باشد هر بار زلزله رخ دهد و عده‌ای جان خود را از دست بدهند و خانه‌های زیادی تخریب شود یعنی ما کار زیادی انجام نداده‌ایم و بخش عمده علت این امر برمی‌گردد به اینکه ایمنی در ذهن مسئولان و متولیان امر نهادینه نشده است؛ امیدواریم این مسئله را جدی بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار