بیمارستان نمازی، رکوردار پذیرش بیشترین بیماران اورژانسی در شیراز

شیراز (پانا) - رئیس مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۱۵ هزار و ۹۹۲ درخواست پذیرش اعزام بیمار از سوی سامانه MCMC این دانشگاه رسیدگی و ثبت شده است.

کد مطلب: ۹۶۷۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان نمازی، رکوردار پذیرش بیشترین بیماران اورژانسی در شیراز

دکتر امینه دادور با ارائه گزارشی پیرامون پذیرش بیماران اورژانسی در بیمارستان‌ های مختلف شیراز اظهار کرد: بیشترین پذیرش در بیمارستان‌ های نمازی، شهید مطهری شیراز و شهید مطهری مرودشت بوده و عمده موارد نیز بیماری ‌های قلبی عروقی و تصادفات گزارش شده است.

او در ادامه به درخواست پذیرش ۳۲ هزار و ۵۸۴ بیمار از سایر بیمارستان‌ها در سال ۹۷ اشاره کرد که تنها ۲۶ هزار و ۲۰ نفر نیاز به پذیرش در بیمارستان داشته اند و گفت: در شش ماهه نخست امسال نیز به ۱۵هزار و ۹۹۲درخواست اعزام بستری بیمار با کمک کارشناسان سامانه MCMC این دانشگاه رسیدگی شده است.

این مقام مسوول هدف از راه‌اندازی مرکز آنلاینMCMC را تکریم بیشتر ارباب رجوع، پایش مراقبت‌های درمانی برای کنترل و نظارت بر عملکرد اورژانس‌ های بیمارستانی و رسیدگی به شکایات و فعالیت ‌های درمانی مطرح کرد و ادامه داد: ایده راه‌ اندازی و آغاز فعالیت این مرکز در کشور مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

دکتر دادور همچنین هدف از فعالیت شبانه روزی این مرکز را ارتقای کیفیت خدمات درمانی دانست که این هدف با استفاده از مانیتورهای مرکزی و نظارت بر نحوه خدمات رسانی به بیماران در بخش های اتفاقات و اورژانس بیمارستان ‌ها به صورت زنده در حال انجام است.

او اضافه کرد: این مرکز به صورت روزانه گزارشی از فعالیت ‌های اورژانس بیمارستان ‌ها به کمیته نظارت دانشگاه علوم پزشکی ارایه می ‌دهد تا به همه بیماران به صورت عادلانه خدمات رسانی شود.

رئیس مرکز پایش مراقبت های درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: مردم می ‌توانند درصورت برخورد با هرگونه مشکل در اورژانس بیمارستان ‌ها به سرپرستار مستقر در این بخش مراجعه و در صورت حل نشدن مشکل، با مرکز پایش مراقبت ‌های درمانی به شماره سامانه ۱۸۱۹ تماس بگیرند.

دکتر دادور بیان کرد: در این مرکز در هر نوبت کاری دو پزشک متخصص و عمومی، چهار پرستار و دو ماما به طور شبانه روزی فعالیت دارند و کارشناسان در هر نوبت کاری به صورت مقیم حضور دارند و همه وظایف این مرکز را پیگیری و بررسی می ‌کنند.

او با بیان اینکه براساس آمارها روزانه به طور متوسط به ۱۰۰ درخواست پذیرش بیمار، رسیدگی می ‌شود، استفاده از حدود ۲۰۰ دوربین نصب شده در بیمارستان ‌های استان برای نظارت آنلاین مرکز پایش مراقبت‌ های درمانی و بر حدود ۴۵ بیمارستان را مهم توصیف کرد و گفت: در سال گذشته کارشناسان این مرکز بر رسیدگی به ۲ میلیون ۶۷۳ هزار و ۷۳۱ بیمار مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ های تحت نظارت دانشگاه نظارت داشتند تا مطلوب ترین خدمات به مراجعه کنندگان ارائه شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار