توصیه مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

توسعه کیفی مشارکت‌های مردمی

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید بر لزوم ارتقاء مدیریت آموزشگاهی در این استان گفت: توسعه کیفی مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش باید در دستور کار باشد.

کد مطلب: ۹۶۷۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
توسعه کیفی مشارکت‌های مردمی

محمد دستورانی بیان کرد: در کشوری که ۱۶۰ سال قدمت آموزش و پرورش دارد، تلاش‌های علمی با سرعت بیشتری به ثمر می‌نشیند؛ البته به‌اندازه قدمت گام نهادن انسان بر کره خاکی، آموزش وجود داشته و دنیا مدرسه آفرینش است.

وی تصریح کرد: دنیا به‌گونه‌ای طراحی شده تا انسان هم حیات داشته باشد و هم به کمال برسد و در طول تاریخ، همه کسانی که به فرهنگ جامعه خدمت کردند، قابل تقدیر هستند و نیاز دائمی جامعه به آموزش و پرورش باید با مدیریت جهادی همراه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه باید فرصت سازی و کادرسازی همواره در دستور کار باشد، افزود: شاخص ارزیابی علمی کشورها، سه آزمون بین‌المللی است که خواندن و نوشتن، علوم و ریاضی و ارزیابی کلی از وضع دانش‌آموز را انجام می‌دهد.

دستورانی بیان کرد: فنلاند، نروژ، کره جنوبی و سنگاپور جزو ۱۰ کشور برتر جهان در آموزش هستند و آن‌ها وقتی کار را شروع کردند، از ما در درجه پایین‌تری بودند؛ اما امروز همه مشکلاتشان رفع شده و آموزش و پرورش اولویت آن‌ها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: باید تجربه علمی دیگران را استفاده کنیم و آموزش و پرورش اولویت اول ما باشد تا در همه جهات رشد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: مأموریت ما، مدیریت جهادی است و شاهرود ظرفیت‌های زیادی دارد؛ دانشگاه، حوزه علمیه، پارک علم و فناوری و بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز، دو هزار معلم، بیش از ۲۰۰ واحد آموزشی و دو هزار فرهنگی بازنشسته دارد که باید چراغ علم و دانش در آن روشن‌تر از قبل باشد.

دستورانی گفت: ارتقای مدیریت آموزشگاهی، مدرسه‌محوری و توجه به نقش اساسی مدیر در مدارس، توسعه کیفی مشارکت‌های مردمی تا اعتمادسازی شود، توانمندسازی نیروی انسانی، مدیریت منابع مالی و درون‌زایی در آموزش و پرورش باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: ایجاد امید و نشاط برای دانش‌آموزان باید مدنظر باشد؛ دانش‌آموزانی که غرق در فضای مجازی باشند، از نشاط سالم دور می‌مانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: در سال جدید تحصیلی باید بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم و مبنای ما در این فرآیند، سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار