معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور : تکمیل کتابخانه مرکزی، هدیه نهاد به مردم فرهنگ‌دوست یزد است

یزد(پانا)-مهدی رمضانی در جلسه بررسی روند تکمیل کتابخانه مرکزی یزدبا بیان اینکه قریب به 25 سال از عمر کتابخانه مرکزی یزد می‌گذرد، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که کتابخانه مرکزی یزد در سالی که این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده، به بهره‌برداری برسد.

کد مطلب: ۹۶۶۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور : تکمیل کتابخانه مرکزی، هدیه نهاد به مردم فرهنگ‌دوست یزد است

وی افزود: تکمیل این کتابخانه که بیش از 24 سال از زمان آغاز احداث آن می‌گذرد، هدیه‌ای از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی به مردم فرهنگ‌دوست یزد است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد، تصریح کرد: برنامه عملیاتی برای افتتاح این کتابخانه دو وجه اساسی دارد؛ اولین بخش، تکمیل پروژه است که اجرای آن با پیمانکار و مشاور بوده و نهاد نیز ضمن نظارت‌های لازم در این بخش، خواستار اجرای زمان‌بندی دقیق در تکیمل کتابخانه است تا به لطف الهی این کتابخانه در دهه فجر سال جاری و یا سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در اسفندماه، به بهره‌برداری برسد.

رمضانی ادامه داد: مبحث مهم دیگر برای تکمیل کتابخانه، تجهیز آن است که این بخش نیز شامل تأمین تجهیزات اداری، الکترونیکی و کتابخانه‌ای می‌شود و نهاد در این زمینه نیز در حال رایزنی، تهیه باکیفیت‌ترین تجهیزات و تأمین هزینه‌های موردنیاز است.

اسماعیل شفاعی، معاون اداری مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی نیز در این نشست با بیان اینکه نهاد با به طور جدی به دنبال تأمین هزینه‌های تکیمل و تجهیز کتابخانه مرکزی یزد است، بیان داشت: مشاور و پیمانکار پروژه نگرانی خاصی بابت تأمین هزینه‌ها نداشته باشند و پرداخت وجوه موردنیاز همزمان با تکمیل کتابخانه، به مرور صورت می‌پذیرد.

وی همچنین از واریز 14 درصد مبلغ پیش‌پرداخت پیمانکار در روزهای آتی خبر داد و گفت: مبالغ پرداختی به پیمانکار به صورت مستمر و منظم انجام خواهد شد و در مقابل نیز توقع داریم مراحل کار طبق زمان‌بندی صورت گرفته به پیش برود و پروژه در موعد اعلام شده بهره‌برداری شود.

هادی امیری، مدیرکل امور عمرانی نهاد نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ماه‌های اخیر در کتابخانه مرکزی یزد گفت: پس از برگزاری جلسه مناقصه کتابخانه و انتخاب پیمانکار، عملیات تکمیل کتابخانه به سرعت آغاز شده است و در گام نخست نیز منتظر ارائه لیستی از ایرادات و نواقص پروژه از سوی پیمانکار و مشاور هستیم تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نواقص و کمبودها اقدام کنیم.

وی همچنین خواستار فعال‌شدن کارگاه عملیات عمرانی توسط پیمانکار در کمترین زمان ممکن شد.

بحث کابل‌کشی فیبر نوری کتابخانه نیز از دیگر مباحث مطرح شده بود که مقرر شد با هماهنگی نماینده نهاد کتابخانه‌ها، مخابرات استان و شهرداری یزد در خصوص چگونگی انتقال فیبر نوری به کتابخانه و برقراری اتصال شبکه کتابخانه و اختصاص پهنای باند مناسب به کتابخانه، بحث و تبادل نظر شود.

در پایان این جلسه نیز معاونان و مدیران کل ستادی نهاد از بخش‌های کتابخانه‌ دیدن کردند.

گفتنی است، پس از واگذاری پروژه کتابخانه مرکزی یزد به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در نخستین گام برای تکمیل کتابخانه، با برگزاری مناقصه، پیمانکار پروژه انتخاب و معرفی شد و پس از آن نیز عملیات تکمیل و تجهیز کتابخانه به سرعت آغاز شده است.

پیش‌بینی می‌شود با پیگیری روند تکمیل کتابخانه و انجام تعهدات پیمانکار در موعد مقرر، کتابخانه مرکزی یزد پس از 25 سال در بهمن یا اسفند سال جاری به بهره‌برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار