شمارش معکوس برای طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان

زاهدان ( پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: طرح ۴۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان بوسیله لوله از نظر فیزیکی ۹۵ درصد پیشرفت دارد.

کد مطلب: ۹۶۶۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
شمارش معکوس برای طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان

احمدعلی موهبتی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شبکه آبرسانی به زمین‌های کشاورزی سیستان یکی از طرح‌های مهم و بی‌نظیر کشور است.

او ادامه داد: طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان طرحی بزرگ و ملی است که همواره مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب و دولت تدبیر و امید بوده و باید به بهترین شکل ممکن به بهره‌برداری برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امیدوار هستیم این طرح تا پایان سالجاری به اتمام برسد بیان کرد: شرایط نصب شیرفلکه آغاز شده و هم‌اینک ۱۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان قابل کشت است.

او افزود: تا پایان آذر، ۳۷ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان آب دریافت خواهند کرد.

موهبتی با بیان اینکه هم‌اینک شرایط آبی در چاه نیمه‌ها مطلوب است،تصریح کرد: با توجه به لایروبی انهار و اتمام این طرح تا پایان آذر، آبرسانی در انهار دی انجام خواهد شد.

او ادامه داد: کار‌های فنی این طرح هم‌اینک در دست اقدام است و تا پایان این ماه کارفرمایان مهلت دارند مسیر زمین‌های کشاورزی را به حالت قبل برگردانده تا آماده کشت شود.

استاندار سیستان و بلوچستان در حوزه نظام بهره‌برداری گفت: نظام بهره‌برداری طرح ۶۴ هزار هکتاری تهیه و توجیه کشاورزان و مجموعه اقدات گروه‌های هم آب و سر آب‌ها تعیین و مدیریت خواهد شد.

او افزود: الگوی کشت مناسب در منطقه سیستان در نظر گرفته شده که در یک بازه ۲ ساله و با توجه به شرایط شبکه و منافع حداکثری و ارزش افزوده انجام خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان گفت: خدمات دولت در منطقه سیستان بی‌نظیر است، اما با آرمان‌های نظام و شان مردم فاصله بسیاری دارد که باید برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار