اردکان می‌تواند شهر دوستدار سالمند معرفی گردد

یزد(پانا) - قائم مقام دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور گفت: شهرستان اردکان به عنوان شهر بدون مانع و دوستدار سالمند می‌تواند در کشور مطرح و به راحتی محل تردد همه اقشار جامعه شود.

کد مطلب: ۹۶۶۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

امیر خراسانی در نشست هم اندیشی و هماهنگی معرفی شهر اردکان بعنوان شهر بدون مانع و دوستدار سالمند افزود: مصوبات ستاد مناسب سازی شهرستان اردکان در صورتی بسیار خوب است که نتایج آن محقق شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت مناسب سازی استان یزد و شهرستان اردکان قابل قبول است هر چند وضعیت ایده آلی نیست و وظیفه خود می دانم از زحماتی که شهرداران، شورای شهراسلامی و رئیس اداره بهزیستی صورت گرفته تشکر نمایم.

قائم مقام دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با بیان اینکه، مسئولان کشوری دغدغه و آشنایی در خصوص مناسب سازی معابر دارند ولی این موضوع باید گسترده‌تر شود و جای کار بسیاری دارد تصریح کرد: نامه سوم توسعه که در سال ۱۳۷۹ و نیز در سال ۱۳۸۳ اولین قانون مربوط به حمایت از حقوق معلولان تصویب شد که موضوع مناسب سازی معابر در آن مطرح شد.

خراسانی اظهار داشت: این قانون با همه خوبی‌ها، ضعف‌هایی هم داشت که متاسفانه از آن سال به بعد استفاده خوبی از قانون و ظرفیت نشد ولی در سال های بعد با تلاش هایی که صورت گرفت این قانون اصلاح شد.

وی ادامه داد: موضوع ستاد مناسب سازی صراحتاً در قانون ماده سه با ریاست وزیر کشور با دبیری رئیس سازمان بهزیستی ذکر و مقرر شد که موضوعات مناسب سازی توسط همه دستگاه‌ها انجام شود و این ستاد هماهنگی بین دستگاه‌ها، پیگیری و نظارت را انجام دهند.

این مسئول گفت: برای برخی دستگاه‌هایی نظیر شهرداری ها، وزارت خانه‌هایی چون راه و شهرسازی، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها، صداو سیما وظایفی مشخص شده که نشان دهنده اهمیت موضوع مناسب سازی است.

خراسانی پیشنهاد داد که کاری برای معلولان انجام ندهند بلکه مناسب سازی را برای همه مردم انجام دهند تا بتوانند راحت استفاده کنند، معلولان دوست دارند با دیگر مردم همراه باشند.

وی افزود: صرفاً در جامعه، معلولان جسمی و حرکتی نداریم ما معلولان مظلومی مثل کودکان اوتیسم، نابینایان، ناشنوایان و ... نیز داریم که باید مراکز درخدمت شان باشد و دسترسی به امکانات سهل و آسان برایشان گردد.

شهردار اردکان نیز در این نشست اظهار داشت: در بحث مناسب‌سازی معابر، شهرداری اردکان اقداماتی را برای سالمندان و معلولان ازجمله مناسب‌سازی میدان‌ها و پارک‌ها، تقاطع‌ها، معابر شهری و پیاده‌روها انجام داده است و توجه به فضاسازی مناسب شهری، اولویت مدیریت شهری در اجرای پروژه‌ها است.

اباذر غفوری با تأکید بر اینکه سالمندان باید بتوانند در فضای شهری حضور پیدا کنند و مشارکت داشته باشند افزود: شهر سالم شهری است که کلیه شهروندان به یک اندازه از حقوق شهروندی برخوردار هستند و همه باید به یک اندازه از خدمات آن جامعه بهره‌مند شوند

وی گفت: اقدامات شهرداری و شورای شهر اردکان در راستای مناسب سازی معلولان در کشور کم نظیر است و این اقدامات را می‌توان به عنوان الگو برای دیگر شهرها معرفی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان هم در این نشست با بیان اینکه شورای شهر تلاش دارد تا با تخصیص بودجه به موضوعات مناسب سازی، گامی اساسی در راستای تحقق شعار اردکان، شهر بدون مانع بردارد گفت:خوشبختانه تفکر حاکم بر شهرداری و شورای شهر اعتقاد بر مناسب سازی و خدمات رسانی به معلولان دارد این مهم در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری نیز قابل لمس و مشاهده است.

از جمله اقدامات مثبت شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان جهت رفاه معلولین، مناسب سازی میدان‌های جدید الحداث، تخریب ساختمان قدیمی مرکز معلولان و عملیات خاکبرداری و همچنین صدور پروانه ساخت به صورت رایگان برای این مرکز از مهمترین اقداماتی است که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار