معاون استاندار در گردهمایی شهرداران استان کرمانشاه:

شهرداری ها باید برای ایجاد درآمد پایدار تدبیر و مدیریت داشته باشند

کرمانشاه (پانا) - مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی در دومین گردهمایی شهرداران استان کرمانشاه، شهر را موجودی زنده توصیف کرد و اظهار داشت: متولی این موجود زنده شهرداری و شورای اسلامی شهر است و باید شهر را با تدبیر و براساس برنامه مدیریت کنند.

کد مطلب: ۹۶۶۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری ها باید برای ایجاد درآمد پایدار تدبیر و مدیریت داشته باشند

مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با تاکید بر اینکه برای اداره و مدیریت یک شهر باید درایت و اهتمام جدی داشت گفت: شهرداری­ ها عموماً تسهیلاتی دریافت می نمایند که توصیه می ­شود این منابع را به صورت هدفمند برای امور سرمایه‌گذاری صرف کنند و از هزینه این تسهیلات در سایر بخش ها برای جلوگیری از هدررفت منابع خودداری شود.

معاون استاندار ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را یک ضرورت و نیاز دانست و گفت: شهرداری ها طبعا برای تحقق درآمد پایدار باید تدبیر، برنامه و مدیریت برنامه محور داشته باشند و بر این اساس تأکید می شود که تسهیلات بانکی به سمت سرمایه‌گذاری در امور درآمدزا هدایت شود، البته با تحقق این مهم زمینه ارائه خدمات مطلوب به مردم فراهم و سبب بازگشت درآمد به شهرداری خواهد شد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از شهرداران استان کرمانشاه به عنوان مدیرانی تحصیلکرده، متعهد، خلاق و توانمند نام برد و گفت: تحقق درآمدهای شهرداری، پرداخت حقوق پرسنل و نداشتن بدهی نتیجه عملکرد مطلوب این مدیران است.

وی افزود: شهرداری‌ها عموماً مشکلاتی را کم و بیش در فرآیندهای کاری پیش رو دارند و این مهم به دلیل اینکه همواره شاهد فعالیت های عمرانی در شهرها هستیم، وجود دارد که حل و رفع آن نیازمند اهتمام جدی، مدیریت کارآمد و بهینه و استفاده صحیح از منابع است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد خدمات جمعیت استان کرمانشاه توسط شهرداری‌ها مدیریت و اداره می شود، گفت: هزینه اداره شهر بر عهده شهروندان و از طریق پرداخت عوارض انجام می‌شود و هر جایی که شهروندان به موقع عوارض بدهند شاهد خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر شهرداری ها خواهیم بود که البته در این زمینه شهرداران وظیفه خطیری بر عهده دارند.

سالاری همچنین جمع‌آوری زباله در سطح شهرها را یکی از وظایف اصلی شهرداری دانست و افزود: زباله باید هر روز به صورت مستمر و منظم انجام شود و هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیریم.

وی خواستار فعالیت شهرداری‌ها برای استقبال از نوروز شد و گفت: انتظار داریم شهرداران برای ورودی‌های شهرها براساس فرهنگ بومی شهر برنامه داشته باشند و از نمادها و تصاویر مرتبط با فرهنگ هر منطقه استفاده نمایند.

سالاری ادامه داد: آشفتگی در شهر بسیار نامناسب است و انتظار داریم فضاسازی ها باید بر اساس قابلیت شهرها انجام شود و با فرهنگ آن شهر همخوانی و برای مردم جذاب باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین از اقدامات شایسته شهرداران برای آماده کردن زیرساختهای لازم در مسیر پیاده روی زوار اربعین تقدیر کرد و گفت: مدیریتی که برای حرکت جمعیت صورت گرفت بسیار به موقع و قابل تقدیر بود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان انتخابات مجلس شهرداری ها حق حمایت و اعلام نظر در مورد کاندیداها را ندارند و همه وظیفه داریم با رعایت اصل بی طرفی و قانونمداری زمینه مشارکت حداکثری را فراهم نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار